Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä 32-vuotiaana, leikkaus edessä.

Hei.

Olen itse 36 -vuotias, yhden lapsen äiti. Tarkoitus on ollut saada pojalleni pienempi sisarus. Minulla on ollut aivan kauhea vauvakuume.

Itse sain rintasyöpädiagnoosini 18.10. Viikon kuluttua siitä minulta leikattiin oikea rinta. Viikko sitten keskiviikkona vielä tyhjennettiin kainalosta kaikki imusolmukkeet, koska yhdessä vartijaimusolmukkeessa oli ollut 0,4mm:n mikrometastaasi. Ensi maanantaina menen kuulemaan, miten sytostaattini, sekä hormonihoitoni alkavat ja liitetäänkö hoitoihin vielä sädehoidotkin.

Joka tapauksessa olen tointunut "alkusäikähdyksestä". Suurin osa meistä diagnoosin saaneista on aivan kauheassa paniikissa tai ainakin hyvin peloissaan "tässäkö tämä nyt oli"-ajatuksissa ennen hoitorumban alkamista. Omat ensimmäiset auringonsäteeni alkoivat pilkistää ensimmäisen leikkauksen jälkeen. Toivottavasti sinunkin.

Se, mitä sinun pitäisi antaa itsellesi lupa havaita, on se, että ennuste kaikesta huolimatta on kohtuullinen. Serkkuni kertoi eräästä ystävästään, jonka molemmat rinnat on poistettu rintasyövän vuoksi 20 vuotta sitten. Nykyisin tämä vitsailee "irtorinnoillaan". Lapsensaanti-asiaa hoitajille ja lääkäreille surressani eräs hoitaja minulle vaivihkaa kävi kertomassa, että eräs hänen ystävänsä on saanut lapsen rintasyöpähoitojen jälkeen. Eli eipä heitetä vielä kirvestä kaivoon!!!!

Ja sittenkin, siinäkin tapauksessa, että syöpä olisi levinnyt muualle kehoon (en siis tiedä vielä omaa tilannettanikaan) on todennäköistä, että elinvuosia on vielä luvassa. Kiitos nykyisten tehokkaiden hoitojen.

Mutta nyt, eiköhän molemmat lähdetä siitä, että tapellaan vastaan niin peevelisti!!! Ei meitä yksi syöpäläinen ihan heti nujerra!

Kanssasisaresi

Auringonkukka 2
Auringonkukka 2 | 17.11.2010 klo 23:57:22