Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kolme päivää diagnoosista

Hienoa kuulla, että mitään vuoden pitusia sairauslomia ei kaikilla ole.

Kävin tänään Naistenklinikalla ja kirurgi pelästytti minut totaalisesti puhumalla noin 8 kk sairauslomasta, vuoden ratsastustauosta sekä totesi, että koko rinta poistetaan nyt ja myöhemmin jos tehdään rekonstruktio, saatetaan se toinenkin poistaa?! Järkytyin noin suorasta puheesta ja olin kokolailla ulkopuolella kehoani. Leijuin. Taisin sanoa, että hyppään sitten junan alle.

Syöpähoitaja oli onneksi normaali ihminen, ja sanoi, että ei se välttämättä noin mene ja pahoitteli kirurgin käytöstä. Niin, se kirurginainen ei tosiaan esitellyt itseään kuin nimellä ja minä en edes tiennyt tavanneeni kirurgin ennen kuin hoitaja mainitsi. Että sellaiset tavat.

Hoitaja rauhoitteli, että epätodennäköistä on leviäminen kaikenlaisiin muihin paikkoihin, kainalo nyt tietenkin tutkitaan.

Kerroin psyykkisistä ongelmistani. Tai oikeastaan tavattuani hoitajan romahdin. Oikeasti olen ollut hyvässä kunnossa jo monta kuukautta ja nyt pelottaa, että jos vielä tulee jotakin lisää, hajoan taas. Olin aika surkeassa kunnossa ja varmasti hän sai todellisuutta pahemman kuvan tilastani.

Odotus tässä on pahinta, ja epätietoisuus.

Kiitos kun kerroitte tuosta syöpätautien klinikan psykiatrista, luin hänen kirjoittamansa artikkelin, ja vaikuttaa viisaalta ihmiseltä. Haluan tavata hänet.

Nyt nukkumaan. Jos jaksatte, olisi hienoa vaihtaa sanoja kanssanne. Arvostan sitä suuresti.

Ilse | 26.1.2009 klo 23:57:19