Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kolme päivää diagnoosista

Hei!

Itselläni todettiin rintasyöpä marraskuussa 36-vuotiaana. Olen yhden lapsen yh.

Alussa vaikeinta oli tiedonpuute. Mistään ei oikein tuntunut saavan mitään tietoa. Minulta leikattiin rinta 17.12. ja olin 4,5 viikkoa sairaslomalla. Nyt jo takaisin töissä ja odottelen sytojen alkamista - en edes tiedä milloin ne hoidot alkavat... Pitäisi osata kysyä, kysyä ja kysyä, mutta ei oikein tiedä mistä ja keneltä.

Äitini otti asian tosi vaikeasti alussa, mutta on nyt jo "tottunut" asiaan. Leikkauksen jälkeen minulla oli paljon ystäviä ja tuttuja, jotka kuskasivat minua kauppaan ja kantoivat kauppakassit kotiin.

Noin kuukauden kuluttua leikkauksesta saat ilmaisen silikoniproteesin sekä rintaliivit. Sytojen alkaessa saat ilmaisen peruukin. Eli noita kuluja ei tarvitse miettiä.

Itse pyrin olemaan sytojen välissä töissä, mutta katsotaan nyt miten käy. Kelan rahoilla ei tosiaan oikein elä - kun mulla on vielä lapsi elätettävänä.

Tätä palstaa lukemalla olen saanut paljon uutta tietoa ja kokemuksia muilta samassa tilanteessa olevilta.

Tsemppiä kaikkeen! Kyllä se elämä vielä hymyilee :)
dansku71 | 25.1.2009 klo 13:53:31