Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusi syöpäläinen
Olemme samassa tilanteessa. Kävin mammografiassa 5.12. torstaina. Jotenkin arvasin jo siinä tilanteessa, että taitaa olla poikkeavaa. 10.12 sain kutsun UÄ-tutkimukseen, jossa otettiin myös paksuneula- ja ohutneulanäytteet. Tutkimuksen jälkeen jo radiologi kertoi, että syövältä vaikuttaa. Olin aivan sekaisin, peloissani. Hain apua oman TA:n lääkäriltä ja psyk. sh:lta. 27.12 sain puhelimitse vahvistuksen, että sekä rinnassa että kainalossa on syöpälöydös. Ylihuomiselle ja perjantaille on suunniteltu jatkotutkimuksia. Tänään lääkärien meatingissä on päätetty hoitosuunnitelmasta. Sain soiton syöpähoitajalta, joka kertoi suunnitelman ja varatut jatkotutkimukset. Ensi viikon tiistaina on onkologin aika. Hoito aloitetaan sytostaateilla ja sen jälkeen leikkaus ja mahdollisesti leikkauksen jälkeen lisää sytostaatteja. Joulu meni kuin unessa. Olen peloissani ja nukun erittäin vähän. Varmasti helpottaa, kun tapaan syöpälääkärin ja saan tietoa ajan kanssa kasvotusten. Suunnitelmat menevät uusiksi. Toivottavasti hoito aloitetaan ensi viikolla. Nyt en pysty keskittymään mihinkään, koska asia on koko ajan mielessä. On kai avattava ovi kerrallaan. Onneksi on muutama ystävä, joka tukee. Ja puoliso. Sitäkin olen ajatellut, että taidan tarvita ulkopuolista keskusteluapua, koska en haluaisi kuormittaa liikaa läheisiäni. Pelottaa, että syöpä on levinnyt. Vointi ei kuitenkaan ole huono muuten kuin henkisesti.- Uusi syöpäläinenDella
- Re: Uusi syöpäläinenuukole
- Re: Uusi syöpäläinenChris68
- Re: Uusi syöpäläinenKaisamaria
- Re: Uusi syöpäläinenmiksi minä
- Re: Uusi syöpäläinenKaisamaria
- Re: Uusi syöpäläinenMinnalla
- Re: Uusi syöpäläinenmanti
- Re: Uusi syöpäläinenDella
- Re: Uusi syöpäläinenDella