Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi syöpäläinen

Hei,

Tämä oli minunkin ensimmäinen kanavani, josta pari kuukautta sitten tiedon saatuani tukea ja kokemusperäistä tietoa sain. Ensin vain lukien, sitten itsekin kirjoitellen.

Itse odotin leikkausta elämäni pisimmät kolme viikkoa. Oksetti, ahdisti, sydän tykytti, pää oli kipeä ja mahdoton adrenaliinilataus päällä koko ajan. Tökin rintaani ja toivoin koko ulokkeen niin kauas kuin....

Leikkauksen jälkeen helpotti. Tiedän, että tulen vielä rintaani ikävöimään mutta tällä hetkellä olen vain tyytyväinen, että se on poissa. Vuoden alussa onkologilla varmistuu jatkohoitojen tarkempi laatu ja aikataulu.

Ainakaan minä en koe olevani erityisen rohkea tai urhea - tuleva hirvittää ja mielialat heittelee. Uudenvuodenaatto näyttää menevän itkunsekaisissa tunteissa. Huominen on jo taas varmaan parempi.

Itse olen jotenkin ottanut tämän paloina. Aikapaloina (tiedosta leikkaukseen, leikkauksesta jatkosuunnitelmaan, siitä taas ensimmäiseen sytostaattiin jne) ja asiapaloina, kuten peruukin katselu (sain täältä neuvon, minne mennä).

Tästä kuule mennään yli ja selvitään. Entistä vahvempina.

Valoa ja iloa alkavaan vuoteesi. Ilonaiheitakin nimittäin elämässä edelleen on, ihan niin kuin ennenkin :)

t. Kaisa
Kaisamaria | 31.12.2013 klo 22:41:57