Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/

Hei,

Täällä myöskin Satu 42 v. Espoosta. Todella mukana kuulla, ettei kasvaimesi ole pahanlaatuinen. Minulla on vähän huonompi tilanne.

Marraskuun alussa menin vatsakipujen takia työterveyshuoltoon. Mulla on ollut erinäisiä vatsavaivoja melkein aina ja nytkin meinasin etten mene lääkäriin. Kipu oli nyt vaan niin erilaista. Olen sitä sorttia, ettei mua kovin helposti lääkäriin saa. Lääkäri laittoi lähetteen Jorviin päivystykseen, ja sanoi, että kannattaa mennä samantien. Olin päivystyksessä ensiksi 8 tuntia ja sitten vielä seuraavana päivänä 4 tuntia. Silloin sain kuulla, että mulla on todennäköisesti pahanlaatuinen kasvain toisessa munasarjassa. Seuraavalla viikolla oli uusi tutkimus kätilöopiston sairaalassa ja sain samantien leikkausajankin. Leikkaus oli 19.11. Poistettiin munasarjat, kohtu, vatsapaita, umpilisäke ja imusolmukkeita. Multa on kuulemma saatu kaikki näkyvä syöpä pois, ja se oli paikallinen kasvain eikä ollut levinnyt muualle eikä ollut ärhäkkää muotoa (gradus 1). Lääkäri on sanonut, että tästä on mahdollista parantua.

Ensi viikon tiistaina saan jo ensimmäiset sytostaatit. Itse leikkaus mua ei kovin kauheasti pelottanut, mutta sytostaatit pelottaa!

Vaihdevuosiin sain hormonikorvaushoidon, jota jouduin kyllä vähän miettimään. Mulla tuli hikoilupuuskia aika pian leikkauksen jälkeen ja ne olivat sen verran häiritseviä, että päätin sitten kuitenkin aloittaa hoidon. Vieläkin vähän hikoiluttaa, mutta ei kuitenkaan pahasti.

Toivon sinulle tsemppiä ja mukavaa joulun odotusta!

Satu
SatuK | 14.12.2013 klo 15:12:19