Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/
Moikka.Oma munasarjojen, kohdun ja imusolmukkeiden poisto edessä jossain vaiheessa.
Itselläni CA 12-5 arvo 1855 30.9.2013 kun lääkäri ilmoitti että minulla on pahanlaatuinen syöpä. Kaikki alkoi kun vatsa turposi viikossa tosi isoksi. Lähettävä lääkäri laittoi sairaalan lähetteeseen ilmavaivoja. Ensin otettiin verikokeita ja sitten tarkempi varjoainekuvaus. Ei kun sairaalaan sisään ja (askistes)nesteen poistoon vatsasta. Ensimmäisenä päivänä dreenin kautta tuli n. 5 litraa nestettä. Lääkkeitä kipuun annettiin heti ja kun vointi parani niin kotiin. Syöpä on levinnyt munasarjoista vatsapeitteisiin ja suolien ympärille. Kuukausi diagnoosista alkoi syto 4 kertaa 3 viikon välein. Sitten tutkitaan onko pienentynyt riittävästi leikkausta varten. Mikäli ei lisää sytoja. Ulkoilu on säännöllistä mutta matkat on lyhentyneet huomattavasti. Muutenkin ei jaksa samalla lailla kuin ennen, lääkkeetkin tekevät jo sen. Minä ja perheeni olemme puhuneet avoimesti ystäviemme kanssa syövästä. Perhe ja ystävät ovat voimanvara kun tulee huonoja hetkiä. Olen saanut heiltä tukea jota ilman tämä matka on pitkä kun odottaa leikkausta. Silloin selviää mikä on tilanne. Toivotan sinulle Tsemppiä,
- Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/Päivi59