Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/

Hei,

olen käynyt seuraamassa foorumia, mutta vasta nyt rohkenin kirjoittaa oman tarinani.
11.2.13 alkoi rumba! Tuolloin kävin gynekologin vastaanotolla, jossa kaikki oli siihen saakka hyvin kunnes ultraäänellä lääkäri katsoi ja totesi, että erikoisen näköisen munasarjat! Kahden vuoden välein olen gynekologilla käynyt ja aina uä:llä myös tutkittu.
Viikko tästä pääsin jo naistenklinikalle, jota kautta verikokeet, ct-kuvaus ja leikkauksen ajankohta. Ca-125 oli 259 ja vatsaontelossa niukasti nestettä. 6.3 avoleikkaus, haava häpyluusta napaan asti. Leikkauksessa poistettiin molemmat munasarjat, munajohtimet, kohtu, vatsapaitaa, imusolmukkeita ei poistettu ja umppari on poistettu jo nuoruudessa. Leikkausta seuraavana päivänä lääkäri kertoi, että semimalignit kasvaimet olivat, jääleiketutkimuksessa ja ei ole levinnyt mihinkään. Viikon kuluttua lääkäri soitti ja kertoi, että yhdestä näytteestä löytyi pieni määrä syöpäsoluja, sytostaatteja suositellaan. Vatsaontelon nesteestä löytyi semimaligniin viittaavia kasvainsoluja, papaluokka 3. Leikkauksen jälkeen ca 125 laski alle 30. Sytostaatteja sain 6 kertaa 3 vkon välein ja viimeinen oli heinäkuun alussa. Elokuussa otettu ct-kuvaus oli siisti. Kontrollikäynti oli reilu viikko sitten ja siinä kaikki ok, ca 125 oli 9. Nyt on hiukset jo lähes entisellään.
Minulla oli stage 1c low grade, muuta gradusta en saanut? Olen kysellyt, että miksi imusolmukkeita ei poisteta vaikka syöpää löytyi toisesta munasarjasta? Ei kuulemma tarvinnut, kun ei ole levinnyt. Elämäni kauhein vuosi! Tällä hetkellä kaikki ok, mutta kyllä mieli myllertää aivan hirveästi ja päivääkään ei mene etteikö asia pyörisi mielessä sekä pelko uusiutumisesta.
Tässä tarinani (aika sekava), lukekoon ken jaksaa.
Voimia ja Tsemppiä Meille Kaikille!
hyrrä | 16.12.2013 klo 13:04:39