Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/
Hei,huomenna vihdoinkin on leikkauspäivä. Tapasin viime viikolla leikkaavan lääkärin ja hän vaikutti mukavalta ja ennenkaikkea luotettavalta :). Hassu sattuma, että hänellä on sama nimi kuin meidän koiralla...
Tähän mennessä otetut näytteet eivät onneksi ole tuoneet tietoa, että kyseessä olisi pahanlaatuinen kasvain!! Mutta esimerkiksi vatsan nesteestä otettu näyte todennäköisesti epäonnistui. Lääkäri kertoi, että "nestealtaan" seinämä oli sitkeä ja kimmoisa, ettei hän luultavasti saanut neulaa varsinaiseen nesteeseen... CT-kuvauksen perusteella kasvaimet ei ollu levinnyt, mutta siitäkin lääkäri sanoi, että sehän on vain kuvantaminen. Varmuuden saa sitten vasta kun leikkauksella mennään sisään. Hyvältä siis kuitenkin nyt näyttää :).
Olin ihan varma niistä mun hengitysoireista, että olisi levinnyt keuhkoihin, mutta onkohan sittenkin vain tätä stressiä... Toivottavasti helpottaa leikkauksen jälkeen!
No, huomisen leikkauksen jälkeen tiedän taas enemmän ja lopullisen vastauksen saa sitten myöhemmin patologilta.
Pyysin jo etukäteen rauhoittavia, jotka annetaan heti kun menen huomenna sairaalaan. Tiedän, että olen ihan hermorauniona sinne mennessä, vaikka sinänsä olen ihan luottavaisin mielin.
Jos munasarjat tosiaankin poistetaan niin mulla alkaa sit perjantaina 13. päivä vaihdevuodet!! Että sitä odotellessa...
Oikein hyvää joulun alusaikaa kaikille näiden asioiden kanssa kamppaileville! Itse olen tehnyt jo paljon jouluvalmisteluita kun en tiedä missä kunnossa olen leikkauksen jälkeen.
Kuulemisiin!
-satu-
- Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/SatuKuu