Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Edessä kohdun- ja munasarjojen poisto :-/

Hei Satu!
Nyt tsemppiä vaan! Itselläni löytyi kesällä kohdunkaulan muutos, jonka ei pitänyt olla syöpää. Syöpä sieltä kohdunkaulalta kuitenkin löytyi ja minulta leikattiin kohtu ja kohdunkaula syyskuulla. Homman piti olla sillä ohi mutta sitten patologilla diagnoosi muuttui ja nyt olen kulkenut 2 viikkoa sädehoidoissa ja 3 viikkoa vielä jäljellä. Hoitoa annetaan varmuuden vuoksi koko lantioon vaikka etäispesäkkeitä ei löytynyt.
Ymmärrän oikein hyvin tuota odottamisen kauheutta! Itsestäni tuntuu että pahinta on ollut juuri tuo odottelu, kun ei tiedä mitä odottaa. Jonkun diagnoosin kanssa oleminen on melkein helpompaa, vaikka huonoja uutisia olenkin saanut. Toivon todellakin että diagnoosisi on kuitenkin joku muu kuin syöpä. Koin joka kerta kun lompsin sairaalaan kasvavaa paniikkia, että millaista tietoa saan tällä kertaa. Tuntui että olen joku kiltti lammas joka menee aina vain sinne minne käsketään. En osannut oikein aina kysyäkkään mitään kun ahdisti koko paikka. Nyt olen psyykannut itseni totaalisesti toiseen suuntaan. Ymmärsin jossain vaiheessa että jos en tälle voi mitään niin kyllä hitsi vie olen onnekas. Ensiksikin asun täällä onnekseni lähellä sairaalaa. Minusta on otettu kaikki mahdolliset tutkimukset mitä voi ja kaikki ne ihmiset joita olen siellä nähnyt, tekee töitä minun hyvinvoinnin eteen. Nyt kun pötköttelen sädehoitokoneessa niin ajattelen konetta lähinnä ystävänä joka hoitaa minua. Minulla on myös mahdollisuus olla sairauslomalla ja voin hoitaa itseäni niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
Sinullakin on ihana perhe ja mies. Nauti kaikesta kivasta, arjesta ja tee juttuja jotka tekee sinulle hyvää. Anna myös itkun tulla jos pelottaa, kuolemanpelkokin on sallittua! Huumori on ihan parasta ja itse nautiskelin viimeisistä kuukautisista mussuttamalla urakalla suklaata. Nyt sanon käyväni aina päivittäin sairaalan 'grillillä' . Toivon että löydät lähipiiristä jonkun jonka kanssa voit puhua asiasta ja joka ehkä lähtisi vaikka sairaalaan mukaan. Yksin ei tarvitse kaikkea jaksaa! Onnea sinulle matkaan, vie se minne tahansa ja kerro kuulumisia!
Sasax | 23.11.2013 klo 11:25:31