Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Milloin ja missä vaiheessa tehdään uusia levinneisyystutkimuksia?

Heippa,

Minulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla! Ja nimenomaan CEF:ien aikana tuli aina n. viikko pari tiputuksen jälkeen myös terveeseen rintaan nipistelyjä, kipuja ja tuntemuksia. Nyt leikatulle puolelle on alkanut palata tunto, joten se nipistelee ja vihloo milloin mistäkin. Laitan sen tosiaan sen piikkiin, että tuntoaisti se siellä ronkkimisen jälkeen palaa. Minut leikattiin maaliskuun lopussa. Nyt olen viimeisen CEF:n jälkeen kokenut oikealla ylävatsassa kipua, mielestäni maksan kohdalla. Ja olen ihan paniikissa, että onko syöpä levinnyt sytojen aikana sinne! Ja muutenkin on alkanut tulla erilaisia kipua ympäri kehoa, varsinkin keskiselkä on todella kipeä! Luulen, että se on vaan lihasjumia, mutta onkologini ei antanut minulle lupaa mennä fysikaaliseen hoitoon! Vähän outoa, koska nukkuminen on ihan tuskaa, muuten selkä ei juurikaan vaivaa. Ja jos siellä olisi syöpää niin kai se selkä olisi sitten koko ajan kipeä?! Taitaa olla vaan huono patja...

Ajattelin kuitenkin soittaa lääkärilleni ja kysyä varsinkin tuosta ylävatsakivusta. Voihan se vielä olla viimeisen syton (22.8.) vaikutuksia, kestäähän se jonkin aikaa elimistöstä poistua.

Minullakin oli gr3, her2 pos, KI-67 30 %, hormonineg. Kainalosta löytyi 3/14 imusolmukkeesta tautia.

Onkohan kellään koskaan tauti jatkanut leviämistä sytostaattihoitojen aikana? Tuntuu kauhealta ajatella, ettei hoidot olekaan tehonneet, vaikkei levinneisyystutkimuksissa löytynyt mitään. Alkaa kohta polla sekoamaan, kun kuvittelen vaikka mitä. Sädehoidotkin ovat vielä edessä ja pitäisi niihin löytyä voimia ja positiivista mieltä. Taitaa ruveta vaan asiat kummittelemaan mielessä, kun alkaa olla hoitoputki puolivälissä.

Koitetaan kuitenkin jaksaa pitää iloinen ja positiivinen mieli yllä! Minä ainakin olen päättänyt selättää tämän taudin keinolla millä hyvänsä!

t. Julma-Kumma
Julma-Kumma | 3.9.2007 klo 21:15:23