Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Milloin ja missä vaiheessa tehdään uusia levinneisyystutkimuksia?
Hei Julma-Kumma:)Sinulla on hyvä taito löytää asioille positiivisia selityksiä. Itse olen ollut samanlainen. Kuinka monta kuukautta vinoilinkaan rinnastani, että olen nukkunut sen kipeäksi, koska elettiin sitä vaihetta että piti vääntäytyä lastensänkyyn nukuttamaan lasta. Ja patjoja mekin oltiin vaihtamassa, ennen kuin pirulainen löytyi.
Vatsanalueen kiputuntemusten olen tulkinnut aiheutuvan imunesteistä. Minulla ne eivät keräydy ensisijaisesti käteen, vaan kainalosta ne valuvat painovoiman imusta suoraan alas, milloinka vatsa pömpöttää hassusti (lue: leikatulta puolelta enemmän kuin toiselta). Aamulla sitä pömpötystä ei ole, mutta iltaan mennessä sen näkee miten imukierto on asettunut. Olen huomannut, että kylkien venyttely ja selän ja vatsan treenaaminen tasoittavat aineenvaihduntaa ja vähentävät toispuoleista turvotusta. Niinpä oikein odotan taas joogatuntien alkamista, koska siinä koko lihaksisto saa venytystä ja kroppa happea. Käyn myös kuntosalilla ja jumpissa mahdollisuuksien ja päivän kunnon mukaan, mikä saattaa olla varsin vaihteleva hoitojen eri vaiheissa. Ensimmäinen syto pakotti täydelliseen lepoon.
Selän kipu saattaa olla lihasperäistä, mutta myös sisäsyntyistä, millä tarkoitan sitä että munuaisten ja maksan toiminta heijastuu usein ristiselkään. Erityisesti hormonien pilkkoutuminen saattaa aiheuttaa kausittaista kipua, joka sitten häviää esim. kuukautisten alkaessa. Niin ikään "oireeton" virtsatietulehdus voi oirehtia selkäkipuna. Jännitysperäiseen kipuun olen kokeillut akupunktiota, ja se on tehonnut minulla hyvin, jo kaksi hoitokertaa on riittänyt.
Olen myös laillasi ajatellut, että tämä hoitojen pituus syö pollaa, ja minun on toisinaan vaikeaa hyväksyä, että paluuta vanhaan ei ole. Ennen saattoi suurinpiirtein vaikka hyppiä pää kainalossa, mutta nyt täytyy jo reagoida, ennen kuin pää on kokonaan irti;) Eli jos syövässä on jotakin hyvää, niin se on sitä, että oppii kuuntelemaan kehonsa viestejä ja suhtautumaan nöyremmin elämään. Turhien riskien ottaminen ei enää kiehdo - jos koskaan on kiehtonutkaan - koska tauti sinänsä vie yhä lähemmäs äärirajoja.
Mutta jos nyt vedän vuodatusta yhteen, niin minulla on ikävä sitä aikaa, kun sai ottaa asiat rennosti!
T. Kurinalainen ja kuriton Karhutar
- Re: Milloin ja missä vaiheessa tehdään uusia levinneisyystutkimuksia?Karhutar
- Maksa-arvotKarhutar
- Re: Maksa-arvotjulia
- Re: Maksa-arvotkevätmieli
- Re: Maksa-arvotKarhutar
- Re: Maksa-arvotusva
- Re: Maksa-arvotjulia
- Re: Maksa-arvotpikkumyy-41
- Re: Maksa-arvotKarhutar
- Re: Maksa-arvot (Pikku-Myylle)Karhutar
- Re: Maksa-arvot (Pikku-Myylle)pikkumyy-41