Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Milloin ja missä vaiheessa tehdään uusia levinneisyystutkimuksia?

Heippa Karhutar,

ja jaksamista sytoihin! Minulla kasvain samantyyppinen (GR 3, KI-arvo 80%, kainalossa paljon syöpää) kuin sinulla mutta 'onneksi' hormoonipositiivinen. Minulla leikattua puolta vihloo välillä, terve puoli kuvattu uudestaan leikkauksen jälkeen (koska imetin kun rintoja ekan kerran kuvattiin) ja ok.

Jos eivät kertakaikkiaan suostu kuvaamaan niin olisiko sinun mahdollista käydä yksityisesti verikokeissa ja/tai kuvissa? Jos ei muuta niin oman mielenrauhan takia.

Kävin viime viikolla yksityisellä syöpälääkärillä koska halusin vaan jutella toisenkin lääkärin kanssa hoidoista jne. Olen äärimmäisen tyytyväinen ja luottavainen hoitoihini Meilahdessa mutta halusinpa ns second opinion. Kun tämä tauti on minullakin tätä ärhäkkää sorttia niin kyselin että voisiko/pitäisikö vielä jotenkin lisää myrkyttää tms. Hän sanoi että jossain tapauksissa ja potilaan niin halutessa on annettu 9 annosta sytostaattia (sitä en tiedä mitä sytoa ne kolme buusteria sitten on). Lääkäri sanoi että minun tapauksessa kun edessä on pitkä hormoonihoito kolmen extra annoksen antamisesta ei hyötyä oikein ole mutta sinun tapauksessasi kun hormooneja ei voida käyttää voisit ainakin kysäistä mitä lääkärisi ovat mieltä?

Kysyin myös levinneisyystutkimuksista ja samainen lääkäri (kuten myös Meilahti) totesi että kun on tälläinen ärhäkkä tauti niin vuoden välein seurataan varmaan se 5 vuotta (vissiin TT + verikokeet). Tämä yksityinen lääkäri myös sanoi että hirveän tiheästä kuvaamisesta ei oikeastaan ole hyötyä kun kuulemma jos tauti leviää oireet tulevat suht nopsaan eikä niitä kuvissakaan pystyttäisi kuin noin pari kk aiemmin havaitsemaan --> hoitovaste on kuulemma ollut kutakuinkin sama onko hoito alettu pari kk ennemmin tai myöhemmin.

Paljon voimia sinulle, kyllä me tää selätetään,
särö
särö | 3.9.2007 klo 16:36:34