Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoidot ja liikunta

Hei! Tunnen kyllä olevani vähän pahan ilman lintu, mutta en voi olla muistuttamatta, että hoitojen vaikutukset ovat yksilöllisiä ja vaikutus mm. liikkumiseenkin voi olla yllättävän kova. Itse jouduin jonkin aikaa vastaan hangoiteltuani toteamaan, että ei ole muijasta liikkujaksi. Aika paljon jouduin vain makailemaan, koska en jaksanut olla pystyssä enkä aina edes istua. Lihaksissa ei ollut voimaa, ja tuntui, että keuhkot ja sydänkään eivät jaksaneet huolehtia hapen saannista riittävästi. Ennen hoitoja olin huomattavasti ikää vastaavaa keskikuntoa paremmassa kunnossa, mutta niin vain kävi. Jälkeenpäin olen ajatellut, etten tajunnut itse lainkaan olevani niin voimaton. Loppuviimein ymmärsin, ja annoin itselleni luvan olla sairas, luvan vain olla ja levätä hoitojen väliajat. Niin sitten päästiin se sessio loppuun. Eli aika näyttää. Ja sankaria ei tarvitse eikä pidä kenekään hoitojen kourissa näytellä; saa olla kipeä ja väsynyt. Se menee ohi.
terkuin Pelakuu
pelakuu | 21.9.2010 klo 22:59:45