Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoidot ja liikunta
On aivan uskomatonta miten valtavia eroja ihmisten sytokokemuksissa on. Itse olin hoitoa edeltävät 10 vuotta liikkunut 3-4 kertaa viikossa, olin hoikka, lihaksikas ja erittäin hyväkuntoinen. Patti rinnassa pullisteli 2-3 vuotta ennen kuin menin lääkäriin. Eihän niin hyväkuntoisella voinut mitään vakavaa sairautta olla, ajattelin. Syöpädiagnoosi olikin käsittämätön järkytys. Sytostaattihoidot veivät minut fyysisesti aivan pohjalle. Olin erittäin pahoinvoiva koko ajan kaikista pahoinvointilääkityksistäkin huolimatta (myös Emend), laihduin kumaraksi luurangoksi ja olin myös psyykkisesti varsin huonossa kunnossa. En esim. pystynyt olemaan yksin ja jos jouduin olemaan, olin voimakkaan pelon vallassa. Itkin ja olin masentunut kuukausia ja tilanne tuntui umpikujamaiselta. Yli vuosi hoitojen jälkeen kuntoutan itseäni edelleen, eikä kunto ole enää palannut ennalleen. En jaksa juosta 50 -100m pidempään, vaikka olen säännöllisesti treenannut viime kesäkuusta. Liikunta on kuitenkin välttämätön hitaalla tiellä eteenpäin. Vaikka ei jaksaisi lähteä on vain lähdettävä. Urheilijatausta ja huippukunto eivät auttaneet minua siis millään tavalla välttymään hirveiltä sivuoireilta. Uskon jopa että jos olisin ollut hitusen läski ja paljon ryypiskellyt, niin elimistö ei olisi ollut niin herkkä myrkkyjen vaikutuksille. Olen iloinen niiden puolesta jotka ovat selvinneet vähemmällä kärsimyksellä. Älkää antako minun tapaukseni pelästyttää. Oma kokemukseni oli kuitenkin niin kova etten aio tulevaisuudessa mennä uuteen hoitoon, mikäli tauti leviää. Minulle on myös jäänyt sytohoidosta hyvin ikävä tinnitusoire vasempaan korvaan. Tämän syöpätautien lääkäri kuittasi kommentilla että "korvassa on todennäköisesti vaikkua". Enää en viitsi ottaa asiaa puheeksi, elän tämän sytohoidosta alkaneen korkean vinkunan kanssa varmaan lopun ikäni.- Hoidot ja liikuntaAbrakadabra
- Re: Hoidot ja liikuntateituri
- Re: Hoidot ja liikuntakultsikki
- Re: Hoidot ja liikuntaKarhutar
- Re: Hoidot ja liikuntavillasukka
- Re: Hoidot ja liikuntaMaarit65
- Re: Hoidot ja liikuntaUntuvikko
- Re: Hoidot ja liikuntapelakuu
- Re: Hoidot ja liikuntaKarhutar
- Re: Hoidot ja liikuntaTulevaisuus?
- Re: Hoidot ja liikuntaMaarit65
- Re: Hoidot ja liikuntaUntuvikko
- Re: Hoidot ja liikuntaAbrakadabra