Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoidot ja liikunta

Hei,

Olen ymmärtänyt ja huomannut, että niin monta on kokemusta kuin on kokijaakin. Toiset jaksavat vaikka mitä, toiset eivät juuri mitään. Yleensä kai loppua kohden vointi pikku hiljaa voi heiketä ja jaksaminen vaikeutua, kun on saanut useampi kertoja hoitoa. Sinä olet varmasti hyvässä kunnossa, koska olet liikkunut paljon. Se varmasti auttaa jaksamaan. Minulle sanottiin, että on hyvä jatkaa liikuntaa oman voinnin mukaan, niinkuin muutenkin mahdollisimman normaalia elämää, mutta itseään pitää kuunnella eikä yrittää enemmän kuin mitä oikeasti jaksaa. Minäkin luulin, että lenkkeilyt jäi sitten siihen, mutta olen ollut niin onnekas, että olen voinut liikkua lähestulkoon kuin ennenkin; melkein päivittäin 1-2 tuntia reipasta kävelyä tai pyöräilyä. Syksymmällä, kun pyöräkelit heikkenevät ajattelin jatkaa uimalla. Ja asia, joka oli minulle suorastaan yllättävää, oli, että liikunta toimii ihan oikeasti lääkkeenä sivuvaikutuksille, ei ainoastaan mielenvirkistäjänä vaan muutenkin. Kun on oireita ja lähtee lenkille, on kuin olisi ottanut buranan päänsrkyyn. Joinakin päivinä, varsinkin eka hoidon jälkeen, lenkki hyvin lyhyt ja hiljainen, mutta muuten ei vointi ole juuri estänyt. koeta suhtautua luottavaisesti ja ottaa päivä kerrallaan ja vaikka olo tuntuisi huteralta ja tekisi mieli jäädä sängyn pohjalle, kokeile kuitenkin pientä happihyppelyä, olo saattaa korjautua yllättävästi sen aikana. milloin muuten hoitosi ovat alkamassa ja mitä aineita tuletkaan saamaan?
voimia sinulle!
teituri | 20.9.2010 klo 18:05:07