Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kroonisesta rintasyövästä kysymys
Olen 47v. Rintasyöpä, n. 2 cm syöpäkasvain, jonka ympärillä esiastetta 5 cm. Rinta poistettiin kokonaan. Yhdessä vartija-imusolmukkeessa syöpää. Imusolmukkeita poistettiin 18.
Mitenhän näitä prosentteja pitäisi sanoa? Silloin pari vuotta sitten minulle laskettiin, että olen elossa 5 vuoden päästä 75-80% todennäköisyydellä.
Teen ammatikseni tilastoja. Niitä ei kannata tuijottaa, eikä niihin kannata luottaa. ;-) Huonolla ennusteella voi elää 100 vuotiaaksi tai hyvän ennusteen potilas voi kuolla ennen aikojaan. Turha pelko pois mielestä! Aina, kun sairastumisen pelko iskee, vaihda aktiivisesti ajatukset muualla. Niin minä yritän tehdä. Muuten tässä tulisi sekopäiseksi lisääntyvien kipujen, pahoinvoinnin ja yleisen voimattomuuden vuoksi. Minä vaan yritän mennä eteenpäin kepin kanssa köpöttäen ja vitsiä (vähän huonojakin) viljellen. Välillä itkeä tirskautan ja sitten taas menoksi...
- Re: Kroonisesta rintasyövästä kysymysmieli mustana
- Re: Kroonisesta rintasyövästä kysymysTalvio