Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusiutumisprosentista (Kisuliini)

Hei Rea,
minun syöpäni on hormoninegatiivinen, sekä her2-negatiivinen, joka oli kuulema onkologin mukaan ainoa positiivinen asia tässä minun tapauksessani, eli ei ole tuota gennimonistuma juttua. Mutta sitten minun Ki-67 arvoni oli 100%, joka on kuulema sellainen mittari jolla ennustetaan uusiutumisprosenttia. Eli hyvin ärhäkkä syöpä, joka oli jo ehtinyt vallata 7kpl kainalon imusolmukkeista. Minulle ei anneta mitään liitännäishoitoja koska ei ole mitään miksi niitä pitäisi antaa, ne auttavat vain hormonipositiivisiin ja her2-positiivisiin syöpiin. Minäkin ajattelin aluksi etten ota sytostaatteja ollenkaan jos kerran kuitenkin syöpä iskee uudelleen joka tapauksessa, teki niin tai näin, mutta sitten sisuunnuin ja ajattelin, että mikä se lääkäri on mulle sanomaan, etten selviä tästä syövän uusiutumatta, mehän ollaan yksilöitä kaikki, ei voida sanoa ainoastaan tilastojen mukaan, että näin tulee käymään. Mitä varten ne sitten yleensäkään alkaa edes hoitamaan jos ei ole mahdollisuutta parantua.
Minä ainakin aion parantua tästä ja iskeä tätä syöpää turpaan oikein kunnolla, niin ettei se päätänsä enää nosta.
Ilman taistelua en ole valmis antamaan periksi, vaan mun on itse uskottava siihen, että kuulun niihin 10% jotka paranee täysin, eihän tässä muuten olis mitään mieltä. Heittää vähäisestä elinajastaan 8kk hukkaan hoitojen takia jotka eivät auta! Järjetöntä.
T:Kisuliini
Kisuliini | 6.11.2007 klo 19:39:50