Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tramrinnat mitä kuuluu???

Hei Faugas ja muut,
Kyllä hoidoista toipuminen voi kestää vuosia, sen on onkologi minulle myöntänyt kun olen kontrolleissa asiasta puhunut. Minut syöpäni leikattiin talvella 2006 ensin osapoistona ja sitten kokopoisto. Meidän täytyy tämän sairauden myötä olla itsellemme armollisia eikä vaatia itseämme pystymään kaikkeen kuten ennenkin.

Myös Tamofen aiheuttaa juuri noita mainitsemiasi vaivoja minullekin, ja jo pelkästään vajavaiset unet aiheuttavat melkoista uupumusta ja vaikeuksia selvitä arjesta. Joskus tekee suorastaan mieli lätkäistä hanskat tiskiin. Bellergal on minulla auttanut vähimmillä sivuvaikutuksilla siihen että saan nukuttua enemmän, heräilen edelleen mutta nukahdan helpommin uudelleen. Nivelvaivat ovat välillä pahemmat välillä paremmat, samoin aallot kuukautiskierron mukaan.

Tram tehtiin minulle viime keväänä ja samalla korjattiin toista rintaa pienemmäksi. Nännin sain talvella ja odotan pääseväni tatuointiin piakkoin. Leikkaus on iso, ei siitä mihinkään pääse ja monet komplikaatiot mahdollisia. Uskon kuitenkin että se on tosi monilla sujunut hyvin. Itselläni ainakin ei mitään ongelmia. Kipuja oli tosi vähän, rintahan on tunnoton, vatsaa kyllä kiristää mutta kipu ei ole pahinta laatua. Verenkierto toimi koko ajan ja kyllähän sitä tarkasti seurattiinkin.

Kamalinta oli oikeastaan se ettei voinut nukkua vatsallaan tai kyljellään pitkään aikaan kun en osaa nukkua selälläni. Ja tietysti toipuminen kesti viikkoja hitaasta kävelystä reippaampaan vauhtiin. Yhtä kaikki se on kuitenkin mielestäni sen arvoista: tram-rinta on hieno eikä tarvitse enää muistaa laittaa proteesia.
Olen tosi pahoillani Faugasin siskon puolesta. Toipuminen ottaa voimille muutenkin ihan tarpeeksi, joten ekstra-annos voimia sinulle.

tasse
tasse | 6.5.2009 klo 09:03:37