Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30 v ja rintasyöpä

Heippa ja kaikkea hyvää Sinulle Abrakadabra!
Minulta leikattiin toinen rinta tammikuussa, samoin kainalon imusolmukkeet tyhjennettin, koska yksi vartijaimusolmuke ei ollut puhdas. Sain ainoastaan kolme sytohoitoa, koska ne jouduttiin lopettamaan suolistobakteerin takia. Nyt olen "pillerihoidossa" ainakin seuraavat viisi vuotta.
Mutta, noista hoidoista ja monista kevään aikana kokemista ongelmista huolimatta, haluan kertoa Sinulle miltä nyt tuntuu. Heinäkuussa minulla alkoi kasvamaan tukka, se on nyt noin kolmen sentin mittainen ihana käkkärä. Poistettua rintaa oli alkuun vaikea katsoa, mutta siihenkin olen jo tottunut tosi hyvin. Mieheni kanssa saunassa arastelin alkuun ja peitin pyyhkeellä, mutta sekin on nyt jo jäänyt pois. Kuntoilun aloitin jo kesäkuussa, heinäkuu jäi vähemmälle koska oli niin kuumaa. Peruukki päässä kuntoilu tuntui aika hassulta, onneksi sekin oli väliaikaista.
Siis, nyt elän täysin normaalia elämää. Hämmästyttää kun jotkut tuttavat ja sukulaiset kysyvät missä kunnossa minä olen. Omasta mielestäni minä olen täysin terve, tosin ilman toista rintaa. Ainoastaan mieleen palaa välillä se, kuinka pahalta se oikeastaan tuntui kun sai syöpädiagnoosin ja miltä tuntui mennä leikkaukseen. Ei sitä oikeastaan silloin oikein tajunnut, sitä meni kuin jossakin "putkessa" eteenpäin vaihe vaiheelta. Jossain vaiheessa nuokin tuntemukset on näköjään käsiteltävä.

Toivotan Sinulle voimia ja tsemppiä, elämä jatkuu!
t. raideri
raideri | 7.9.2010 klo 23:09:30