Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30 v ja rintasyöpä

Hei.

Kirjoitat täsmälleen samoja ajatuksia, mitä minulla oli reilu viikko sitten. Ja mikäli olet muutenkin, kuin minä, olet onnistunut bongaamaan kaikki pahimmat jutut taudista. Diagnoosin jälkeen tuntui, että ympärillä on pelkkää mustaa sumua. Kyselin itsekseni "tässäkö se nyt sitten oli"? Ja kun oli tarkoitus vielä yrittää toista lastakin.

Itse olen 36 -vuotias, 4 -vuotiaan ihanan pojan äiti. Mielikuvani olotilastan ennen leikkausta oli minä itse uimassa myrskyävässä, pimeässä meressä. Sumua kaikkialla. Poikani oranssilla pelastuslautalla, mutta itse hukun.

Mutta sitten minut leikattiin. Vieläkään en tiedä jatkoista, mutta imusolmukkeissani ei ainakaan vielä todettu syöpää. Rinta lähti. Iso sellainen. Mutta itselleni se ei tunnu tällä hetkellä kovinkaan merkitykselliseltä asialta. Kun heräämössä kuulin, ettei kainaloa oltu tyhjennetty, oli kuin aurinko olisi alkanut paistaa uudelleen.

Epätietoisuushan tässä pahinta on ja on ollut. Eihän tässä vielä selvillä vesillä soudeta, mutta mitä enemmän ihmisten kanssa juttelen, sitä enemmän selviytymistarinoita kuulen.

Facebookissa oli muuten roosanauha -kampanjaan liittyen meille sopiva "lahja": Vaaleanpunaiset nyrkkeilyhanskat! Eiköhän oteta käyttöön! Jo ihan lastemme vuoksi. :)

Tsemppiä!

Auringonkukka 2 | 2.11.2010 klo 00:33:51