Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 30 v ja rintasyöpä

Hei kohtalotoveri!

Kurjaa kuulla tilanteestasi ja kovasti tsemppiä tulevaan. Itse olin samassa leikkauksessa (rinnanpoisto+kainalon tyhjennys) kuusi viikkoa sitten ja huomenna alkaa ensimmäinen sytostaatti tiputus. Fyysisesti olen hyvin parantunut, mutta henkinen puoli vielä teettää välillä töitä. Otin ensimmäisen kortisoni annoksen eilen ilalla ja minuun lääke näköjään vaikuttaa niin etten nyt saa nukuttua. No nyt saa rauhassa kirjottaa kun muut nukkuu!

Olen kolmekymppinen kahden pienen lapsen äiti (02- alueelta). Mulla rintasyöpä oli Gradus 3 ja horm.reseptori negatiivista sekä Her 2 negatiivinen myös. Kainalo oli onneksi puhdas vaikka kasvain olikin jo 4cm suurimmalta kohdalta. Mulle sanottiin ensiksi että syöpä olisi Her2 olisi positiivinen, mutta hybridisaatio varmisti asian kuitentin negatiiviseksi.

Paljon oli mullakin kysymyksiä alussa ja epätietoisuus sekä vastausten odottaminen on hirveintä. Kysele paljon heti leikkauksen jälkeisenä päivänä kirurgilta ja soita rintasyöpähoitajalle niin saat parhaiten ja luotettavimpia vastauksia kysymyksiisi.

Paljon voimia tulevaan leikkaukseen ja taistelutahtoa toivottaen!

T. Hemppu
Hemppu | 2.9.2010 klo 05:10:50