Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulan syöpä

Hei,

Ei auttanut täälläkään säännölliset vuosittaiset gynekäynnit ja papakokeet eikä terveelliset elämäntavat... Näen punaista ja olen niin vihainen edelleen kun luen kohdunkaulansyöpien tiedotteita ja sitä toitotusta että käymällä säännöllisesti papa-kokeissa pelastuu syövältä. Ei pidä paikkansa se on totuus!! Paskapuhetta, ajattelen aina välillä kun mietin omaa tapaustani. Mikä on tullakseen niin tulee, kävitpä vaikka sitten joka päivä testeissä, uskon niin. Toki moni pelastunutkin papa-kokeen ansiosta mutta ei auta kaikilla. Sairastuin ko tautiin 2004 ollessani 33 vuotias ja lapseton. Mulla aina olleet papat normaalit siis 1:stä. Olin käynyt gynellä papassa 3 kk ennen taudin toteamista ja papa-luokka oli 1 eli normaali. 3 kk tästä tuli eka oire jonka takia hakeuduin gynelle (muistan vielä kun ajattelin silloin heti ekana että no syöpää se ei ainakaan ole kun just kävin papassa ja kaikki oli ok.) Tehtiin kolposkopia ja loopkonisaatio jne ja tuomiona loppujen lopuksi gradus 1B1 syöpä! Mihin jäi tästä väliltä ne esiasteet joita niin toitottavat tiedotuskampanjoissa että käymällä seulonnoissa havaitaan esi-asteet ja syöpä voidaan näin estää. Ei se kaikilla mene niin. En voi kun ihmetellä edelleen...
Jaksamista ja halauksia teille kaikille tämän sairauden kanssa taisteleville!!
Nahna | 7.4.2008 klo 16:24:15