Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunkaulan syöpä
Heippa!En tiedä, oletko jo sairaalassa, mutta kirjoitan silti ja kerron jotakin omasta syövästäni. Syöpäni todettiin kesäkuussa 2004. Se oli paikallisesti levinnyt eli "tynnyrimäinen" kohdunkaulaa ympäröiviin kudoksiin levinnyt stage IIb gradus 3 levyepiteelikarsinooma. Koska kasvaimeni oli sen verran iso, sitä alettiin ennen leikkausta pienentää sisäisellä sädehoidolla ja sytostaattikuurilla. Pienentäminen onnistui loistavasti ja leikkaamaan päästiin syyskuun lopulla. Leikkaus itsessään oli samainen radikaalileikkaus eli ns. kaikki pois. Minut leikattiin Oulussa, koska asun Pohjois-Suomessa. Leikkaus kesti kauan mutta sujui hyvin. Virtsaoireet eivät ole niin pahoja, miltä ne kuulostavat ja kipulääkkeillä pärjää leikkauskivut, kunhan aina muistaa niitä pyytää. Itsehän kipusi parhaiten tiedät. Toipuminen on yllättävän nopeaa, ja vaikka joudutkin nopeasti liikkeelle leikkauksen jälkeen, se on vain omaksi parhaaksesi.
Kaikista tärkeintä on ajatella että syöpä on sinusta leikattu pois ja siitä edestä voi vähän kipua kärsiäkin! Ja oleellisinta on VALOISA ASENNE. Sen osuutta ei voi aliarvioida!Itselläni alkoivat vaihdevuosioireet välittömästi mutta sain niihin helpotusta hormoonilaastareiden muodossa, joita käytän edelleen ja joihin olen tyytyväinen.
Sinä paranet kyllä, näin vahvasti uskon, sillä pääsit heti leikkaukseen joten tuskin kasvaimesi on levinnyt. Itse sain leikkauksen jälkeen vielä varmistavan sädehoitojakson (5 viikkoa). Kaikkea hyvää sinulle ja rohkeutta ennenkaikkea!!
Tunnen hengenheimolaisuutta sinua kohtaan, kun olen itse Keski-Pohjanmaalta kotoisin. Voin myös kirjoittaa sinulle henkilökohtaisesti, jos tunnet siihen tarvetta. Syöpä aiheuttaa paljon kysymyksiä,joihin ainakin minulla on ollut kova tarve saada vastauksia.
- kohdunkaulan syöpäSusku69
- Re: kohdunkaulan syöpäellinoora
- Re: kohdunkaulan syöpäSusku69
- Re: kohdunkaulan syöpäSariMari
- Re: kohdunkaulan syöpämummo46
- Re: kohdunkaulan syöpäsakripa
- Re: kohdunkaulan syöpäsakripa
- Re: kohdunkaulan syöpäLifeline