Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulan syöpä

Hei!
Ikävä kuulla, että olet sairastunut. Onneksi kohdunkaulansyöpä on nykyään hyvin parannettavissa! Itse sairastuin 14 vuotta sitten, minut leikattiin myös TAYS:ssa, ja silloin annettiin vain sädehoitoa lisähoidoksi. Nykyään yleensä tulee myös sytostaatteja. Minulla tauti oli hieman levinnyt, eli molemmilta puolilta lanstiosta imusolmukkeista löytyi ja vähän myös emättimen puolelta. Siitä huolimatta paranin siitä ja tässä elän ja olen. Nyt paraneminen on vielä todennäköisempää, kun on tarvittaessa sytostaatteja käytössä. Tiedätkö, kuka sinut TAYS:ssa leikkaa, tai siis vaihtoehtoja on kait kaksi, toinen mies ja toinen nainen. Itse olin tämän miespuolisen potilaana, ja olen todella tyytyväinen siellä saamaani hoitoon. Sain käydä myös kaikki kontrollit tällä samalla lääkärillä, joka oli leikaunnut minut. Käyn nytkin edelleen hänen vastaanotollaan, nyt sitten yksityisvastaanotolla, kun en enää tietenkään kuulu TAYS:ssa seurattaviin tämän taudin osalta.

Minulla oli lasten suhteen silloin eri asia, olin ehtinyt saada jo kaksi lasta, poika oli silloin 10-vuotias ja tyttö oli 2-vuotias. Onneksi sinulla on ainakin ne miehesi lapset!

Viime syksynä sitten sairastuin uudelleen, nyt minulla on rintasyöpä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän aikaisemman syövän kanssa, vaan on ihan uusi oma tautinsa. Ja olen päättänyt selvitä tästäkin, minulta on toinen rinta poistettu, sytostaatteja olen saanut 4 kertaa, 2 on jäljellä ja sitten 25 kertaa sädehoitoja, ja uskon ja luotan, että sitten olen taas terve.

t. Ellinoora

Toivotan onnea sinulle edessä oleviin koitoksiin. Niin piti vielä sanoa, että soita Pirkanmaan syöpäyhdistykseen ja kysy, mistä saisi tukihenkilön tai tukiryhmän itsellesi ja/tai miehellesi. Siellä on ystävällistä palvelua.
ellinoora | 28.2.2008 klo 12:32:17