Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Pää ihan sumussa, tuore rintasyöpädiagnoosi.
Hei Terhikki!Minulla todettiin rintasyöpä viime maaliskuussa, 5 päivää ennen 50-vuotisjuhliani. Hetkeksi maailma sumeni, mutta muutama päivä mietittyäni asiaa jatkoin elämää "normaalisti". Kävin kaikki tutkimukset läpi kuin jossain unessa. Alussa sytostaattihoidot eivät tuntuneet miltään. Toisen hoidon jälkeen lähti hiukset ja ripsiä karisi. Ostin peruukin ja nautin (oikeasti) kun kerrankin sain suorat hiukset. Olen aina vihannut kiharia hiuksiani. Nyt niitä on kyllä jo ikävä. Kolmannen sytohoidon jälkeen alkoi hoidot tuntua pahoilta. Hemoglobiini alkoi laskea, ollen lopussa jo alle 100. Viiden sytohoidon ajan kuljin pyörällä päivittäin vielä töihin (6 km/sivu) sitten oli aivan pakko luovuttaa. Nyt on viimeisimmästä hoidosta kaksi viikkoa ja tänään tulin taas pitkästä aikaa pyörällä töihin. Aivan mahtava huomata, että nyt taas jaksan. Lievää väsymystä tuli, mutta se tuntui ihan normaalilta väsymykseltä. Voi että olen siitäkin onnellinen. Ja onnellinen olen, kun nyt on alkanut hiuksetkin kasvaa! Töissä olen käynyt koko ajan, mutta hoitopäivän ja joskus myös seuraavan päivän olen lepäillyt kotona. Kolmen viikon päästä on leikkaus edessä ja sitten tulee vielä sädehoidot. Nyt sitten leikkauksen jälkeen jään vasta pitemmälle sairaslomalle, mutta sitä ennen yritän saada kuntoani nousemaan ja siten varmaan paraneminen leikkauksestakin nopeutuu. Lapsille en ole kertonut. Ovat kaikki vuorotöissä joten tapaamme melko harvoin. Puhelimitse toki olemme yhteyksissä. Kun tapaamme on mulla huivi peruukin päällä, joten eivät ole sitäkään ihmetelleet. Kerran nuorimmainen kysyi, että olenko ihan kunnossa. Sanoin vaan, että vähän on jotain vaivoja ja että jutellaan niistä sitten joskus. En ole tähän mennessä kertonut asiasta kuin yhdelle työkaverilleni ja yhdelle entiselle työkaverilleni. Heille siksi, koska he ovat ihmisiä jotka eivät surkuttele tilannetta vaan juttelevat ihan asiallisesti. Heiltä olen saanut voimaa. Aloin käyttää peruukkia keväisen lomani jälkeen ja työkaverit ihailivat uutta lookiani. Sivutin aiheen nopeasti.
Saattaa hyvin olla, että sinäkin pystyt käymään koulutuksesi läpi ilman pitkiä sairaslomia. Se on niin yksilöllistä. Ja sen huomasin, että kun todellakin syö ihan valtavia määriä hedelmiä ja marjoja niin olo paranee. Harmittaa etten heti alussa tajunnut sitä. Kyllä tämä tästä vielä voitetaan! Päivä kerrallaan ja kyllä täytyy muistaa myös elää ja nauttiakin tämän kaiken hässäkän keskellä! Jaksamisia ihan kaikille!
- Re: Pää ihan sumussa, tuore rintasyöpädiagnoosi.kuurankukkanen
- Re: Pää ihan sumussa, tuore rintasyöpädiagnoosi.Kalat