Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Miten selviät univaikeuksiesi kanssa?

Heippa kaikille uniongelmaisille!
Keskusteluketjussa "Kuinka suuri riski jos lopettaisin Tamofenin" alkoi keskustelu univaikeuksista, jonka taustalla on joko Tamofen tai Letrozole.
Minä olen yksi ongelmatapaus ja minulle aloitettiin viikko sitten Mirtazapin lääkitys tilannetta korjaamaan.
Kokemukseni lääkkeestä on vielä vähäinen, nyt olen nukkunut kuitenkin kohtuullisen hyvin.
Kun lukee sivuoireista, tulee sellainen tunne, että ei uskalla lääkettä ottaa, mutta näinhän se on, että lääkefirmat laittavat kaiken mahdollisen listalle, mitä on esiintynyt.
Sama tunne oli kun aloitin Letrozolen, uskaltaako tuota lääkettä ottaa. Tuleeko oireita minulle, se on arvoitus, niinkuin muidenkin lääkkeiden suhteen.
Kun kysyin työterveyslääkäriltä, että tuleeko minusta nyt Mirtazapinin takia ilman myötäliikkeitä köpöttelevä, vain eteenpäin tuijottava mummo, hän sanoi, että ei tule!
Hän ennusti, että joudun syömään lääkettä pitkään, mutta siitä pääsee hyvin irti ilman vieroitusoireita. Huolenani on vielä se, että saikun jälkeen pitäisi palata työelämään, miten se onnistuu Mirtazapinin kanssa jää nähtäväksi.
Ensimmäisenä päivänä tunsin olevana tokkurassa, mutta se oli kai sitä väsymystä, mikä tulee esiin. Vasta iltapäivällä tunsin olevani vähän aikaa hereillä. Nivelkipuja voi esiintyä, ja niitä minulla on ollut. Turvotusta ja nestekertymää voi tulla raajoihin. Kun kävelen, niin jaloissa on pientä siritystä, mikä voisi olla nesteen kertymistä.
Ajatus kulkee hyvin, teen ruoan ja touhuan pieniä asioita kotosalla. Sänky kutsuu luokseen muutamia kertoja päivässä säännällisin väliajoin.
Mahdollinen painon nousu hirvittää!!!
Mutta nyt on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen! Ilman unta ei elämä hymyile. Masennuksen kuilulle on tosi lyhyt matka ja se pitää estää kaikin tavoin.
Onkologi sanoi, että aluksi voin nukkua jopa 14 tuntia kerrallaan, mutta niin pitkään on nukuttava kun nukuttaa.
Miten muut olette selvinneet uniongelmien kanssa, onko Mirtazapinista kokemuksia?
Tällä hetkellä koen, että en lopeta Letrozolea ja haluan jatkaa Mirtazapinin kokeilua.
Terveisin Gugi53
gugi53 | 29.10.2012 klo 16:12:57