Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Saatko tukea mieheltäsi?

Hei,

Tämä tuen antaminen ja saaminen on varmasti se tärkein asia, mutta myös sellainen joka jokaisella on vähän erilaista.

Itse koen saavani oikein hyvin tukea mieheltäni. Niitä halauksia ja olkapäätä itkuun kun tarvitaan, keskusteluja ja kuuntelemista. Toki tiedän ettei hänkään kaikkia kiukuttelujani jaksaisi, ja hänelläkin on tarpeensa. Mutta kuitenkin minulle tärkein on että hän pysyy omana itsenään, ja tiedän että hän ei karkaa mihinkään.

Tietysti kun elämme vielä arkea suht pienten lasten kanssa, on minulle jo valmiiksi ollut tuttua että mies on tarpeen vaatiessa se joka hommat hoitaa.

Mutta ei kaikilla näin ole. Ei kaikkien miesten ole lähellekään niin helppoa näyttää sitä tukeaan, mutten usko että se tarkottaisi etteivät he välitä. Usein se miehen oma huoli ja suru tilanteesta vaikuttaa siten ettei osaa näyttää ulospäin muulta kuin viileältä.

Kannattaa melkein ottaa niitä asioita ihan puheeksi. On niin tärkeä että toinen tietää mitä tarvitset ja odotat, sen olen jo itse oppinut että on turha odottaa miesten lukevan ajatuksia tai tunteita rivien välistä - kyllä ne on ihan suoraan sanottava.

Voimia teille ja meille!

- Terhikki
Terhikki | 13.10.2012 klo 19:51:14