Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Saatko tukea mieheltäsi?

Hei!

Meidän naistenhan seksuaalisuus on yhteydessä pääkoppaan... Jos nainen on saanut syöpädiagnoosin, menettänyt kenties rinnan sekä saa hoitoja,on pää kyllä aika täynnä muuta kuin eroottisia ajatuksia. Puhun toki vain omasta puolestani, vaarallista yleistää.

Henkilökohtaisesti en ole nauttinut seksistä puoleen vuoteen, mutta olen halunnut ottaa mieheni halut huomioon. Mieheni on onneksi ollut hyvin ymmärtäväinen...

Toivon, että kaikkien kanssasisarien miessuhteet ovat vakaammalla pohjalla kuin pelkässä seksissä. Toivon, että läheisyys ja hellyys riittäisi, jos ei jaksa ja pysty muuhun.

Jos meitä koulitaan sairautemme myötä, koulitaan myös miehiämme. Uskon, että moni mies ei ole joutunut kohtaamaan tai seuraamaan aiemmin näin läheltä syöpää. Se pelottaa useita. Ehkäpä suhteen puhumattomuus tai asioista vaikeneminen tulee tällaisessa tilanteessa karulla tavalla esille. Vaikka elän itse mielestäni hyvässä avioliitossa,on syöpäkeskustelujamme käyty minun aloitteestani - mies on ollut lähinnä kuutelija. Kyllä se näin on ja tulkoot jälleen kerran todettua, että ei tätä taaskaan ymmärrä kuin toinen nainen, jolla on sama tilanne.

Että tällaista filosofointia tällä kertaa...
Silkki | 15.10.2012 klo 13:49:31