Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Useita kasvaimia rinassa?
Hei Kauriina! Itselläni on todella tuoreena muistissa nuo hetket mitä juuri käyt läpi - ikävää että olet tämän joutunut kohtaamaan, mutta täältä löytyy todella hyvää tietoa ja tukea.Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt kaikkien sairaaloiden ja siellä toimivien työntekijöiden ammattitaidosta ja tiedon jakamisesta. Minulle oli suuri tuki ottaa sisko tai ystävätär mukaan kaikille lääkäri ja tutkimuskäynneille! Kannattaa kirjata kaikki kysymykset paperille jo valmiiksi että muistaa ne kysyä!
Minulta otettiin toukokuussa 09 mammografia, ultraääni ja 3 ohutneulanäytettä - papa 5.
Minut leikattiin 3.6.09 - oli 2 erillistä syöpää ihan vierekkäin, tiehyt- ja rauhasperäiset.
Oli tosi kiduttavan pitkä aika odottaa aina seuraavaa vaihetta, vaikka se jälkikäteen ajatellen onkin ollut kiitettävän nopeaa toimintaa! Siitä siskoni aina muistutti, että jälkeenpäin kun ajattelet viikkoa tai kahta ajanjaksona niin sehän on todella nopeasti eletty, mutta tuloksia ja toimintaa odottaen se on kauheaa kiduttavaa pitkäkestoista ajatusten sekasortoa!
Leikkausosaston hoitaja sanoi kivasti, että nyt kun on leikattu ja 2 viikkoa aikaa ennenkuin on jälkitarkastus ja selvinnyt tarkemmin kaikki leikatuista kappaleista- niin keskityt vaan nyt käden kuntouttamiseen ja leikkausarvesta paranemiseen.
Nyt olen onnellinen ja toiveikas, kun sytostaattihoidot alkaneet kuukausi sitten.
Usko että tunteet ja ajatukset oikeasti alkushokin ja lamaannuksenkin jälkeen hyvin pian kohentuvat jopa paremmalle asteelle kuin "huolettoman terveenä" ollessamme!
Voimia Sinulle ja muista myös että surrakin saa ja pitää sopivissa näärin, sehän meistä tekee inhimillisiä ja tuntevia ihmisiä.
- Useita kasvaimia rinassa?Kauriina
- Re: Useita kasvaimia rinassa?Karhutar
- Re: Useita kasvaimia rinassa?skorpioni-74
- Re: Useita kasvaimia rinassa?Kauriina
- Re: Useita kasvaimia rinassa?tarde