Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Useita kasvaimia rinassa?

Hei,

Me kerroimme lapsille heti diagnoosin varmistuttua, että äidillä on rinnassa monta pahaa pattia ja siksi koko rinta pitää poistaa. Lääkärini antoi minulle lehtisen missä oli kuvia rinnanpoiston jälkeen ja sanoi, että siittä voi yhdessä katsella mille äiti sitten leikkauksen jälkeen näyttää. Meillä se oli hyvä juttu, lapset eivät pelästyneet yhtään, kun näytin leikkausarpea. Muutenkin meillä on puhuttu avoimesti koko sairauden ajan. Olen kyllä luonteeltanikin avoin :)
Sytostaattien aikana minulla meni aina tiputuspäivä ja seuraava päivä nukkuessa ja olin huonovointinen. Lapset tottuivat siihenkin tosi nopeasti ja silloin isän tuki oli tosi tarpeen.
Kun sitten sädehoidot alkoi ja lapset kysyivät, että nukutko sinä äiti taas kun tulet sairaalasta, oli ihanaa vastata, että en. Nämä hoidot ovat helppoja. Ja niin ne minulle olikin, välillä ajattelin, että onko näissä edes tehoja, kun niin hyvin voin.

Mutta lapsille varmaan riittä kun vastaa niin kauan kuin ne kyselevät. Meillä isommat halusi tietää enempi ja nuorimmalle riitti vähempi tieto.

Aurinkoista alkusyksyn päivää :)
skorpioni-74
skorpioni-74 | 14.8.2009 klo 10:04:12