Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Useita kasvaimia rinassa?

Heissan!

Itse kävin leikkauksen läpi maaliskuulla ja tuolloin oli tarkoitus, että olen yhden yön sairaalassa eli leikkauksesta seuraavana päivänä jo kotiutus. Olin kuitenkin sen verran heikossa kunnossa (pyörrytti, heikotti), että jäin vielä yhdeksi yöksi.

Kerroin 6-vuotiaalle tyttärelleni alusta alkaen, mistä on kyse. Vältin syöpä-sanan käyttämistä alussa, vaikka eihän lapsella ole ennakkoluuloja sanaa kohtaan. Ajattelin, että jos tyttö kertoo muille äidin sairastavan syöpää, voi muut kauhistella asiaa. Kerroin asiasta myös päiväkodissa, jotta osaisivat tukea tytärtäni tarpeen mukaan.
Olemme myös käyneet perheneuvolassa, sillä tyttäreni on hyvin herkkä ja pikkuvanha; jotenkin tuntuu, että huolehtii "liikaa" kun ei ole työkaluja asian työstämiseen.

Olen saanut paljon tukea täältä kanavalta sekä ystäviltäni ja perheeltäni.

Hoitavassa yksikössä korostettiin sitä, että minulla OLI sairaus, mutta se on leikauttu pois ja hoidoilla varmistetaan parantuminen. Tuolla ajatuksella saa mielensä positiivisemmaksi.

Hienoa, että lähdette Särkkikseen. Tuollaiset asiat saavat unohtamaan hetkeksi sairauden ja nauttimaan päivistään.

Mukavaa reissua ja aurinkoisia päiviä!
Cherry | 15.8.2009 klo 10:12:54