Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Useita kasvaimia rinassa?

Hei, minä sairastuin viime syyskuussa rintasyöpään. Kaikki lähti liikkelle siitä, kun löysin rinnastani pienen patin. Ensin sain antibioottikuurin koska lääkäri epäili rintatulehdusta, mutta laittoi lähetteen mammografiaan ja ultraan, ultraan nuoren ikäni vuoksi. Mammografiassa ei näkynyt mitään, mutta ultrassa kaksi kasvainta. Otettiin ohutneulanäyte josta tulos oli luokka 3, eli lievä maligniepäily. Sain lähetteen oysiin jossa otettiin paksuneulanäytteet ja niistä varmistui syöpä ja esiaste. Sen jälkeen jouduin magneettikuvaukseen missä esiin tulikin jo viisi kasvainta. Pieniä kaikki 5mm-15mm. Sen jälkeen tuli tuomio: rinta pois samoin kainalon tyhjennys, vaikka kainalo näytti puhtaalta. Leikkaus tehtiin diagnoosista kuuden päivän kuluttua. Vauhti oli hurjaa, en edes ollut kunnolla tajunnut tapahtunutta.

Leikkauksen jälkeen patologin lausunnosta tuli ilmi, että rinnassani oli kaikenkaikkiaan kuusi varsinaista rintasyövän pesäkettä ja kaksi esiastemuotoista pesäkettä. Lisäksi laaja-alainen esiaste. Kainalossa yksi mikrometastaasi. Syöpä gradus 1, korkea hormonireseptoripositiivinen, joka ei omaa HER-onkogeeniä.

Hoidoiksi tuli siis rinnan poisto, kainalon imusolmukkeiden tyhjennys. Sytostaatit CEFx6. Sädehoidot 25 krt ja nyt olen viiden vuoden hormonihoito Tamoxifen 20mg ja zoladex implantti kaksi vuotta.

Nyt tästä diagnoosista on kohta vuosi ja olen yrittänyt ruveta elämään normaalia elämää. Töihin palaan 1.9.
skorpioni-74 | 12.8.2009 klo 21:18:50