Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikana
Näköjään vähän eri käytäntö eripuolilla Suomea ton peruukin maksusitoumuksen kanssa. Täällä pääkaupunkiseudulla näköjään maksusitoumus kattaa hinnasta riippumatta tarjolla olevista perukeista koko hinnan ja liike on ennalta määrätty. Tämä sopimusliike luki minulla siinä maksusitoumuksessakin.Mutta onhan se nähty muissakin asioissa, että eripuolilla Suomea vähän eri käytäntöjä. Varmaan niin, että on jotkin tietyt raamit käytännöt jotka koskee koko suomea ja sitten joissain asioissa alueet saavat itse päättää kuinka toimia. Esim. seuranta verikokeitakin otetaan ihan erilailla, mutta olisin kuvitellut että rahaan liittyvät korvauskäytännöt olisi samat koko maassa, mutta ei näköjään. Onhan se epäreilua sitten toisia kohtaan, että joutuu osan itse maksamaan.
Minulla tämä peruukin käytön harjoittelu on osunut nyt tähän kesäkauteen, kun tukka lähti toukokuun lopussa, enkä ole oikeen päässyt sinuiksi sen irtotukan kanssa, vaikka kaikki höpöttääkin, että on tosi hyvän näköinen. Jotenkin odotten, että syksy tulee ja viileämmät ilmat, ehkä se peruukki sitten tuntuu paremmalta kun ei enää hiosta, vaan paremminkin lämmittää viileällä säällä. Ehkä siihen tottuukin sitten paremmin, jos/kun enemmin käyttää. Nyt olen liikkunut melkein koko ajan huivi päässä. Pitkän huivinkin viritin kerran päähän ja se oli tosi kivan näköinen, en vain oikeen osaa laittaa, pitäisi kai harjoitella enemmin, että saisi niin ettei se repsahda.
Kun olin ostamassa peruukkia, niin jostai kuulin suosituksia, että ota sellainen mahdollisimman samanlainen kuin oma tukka oli. Niin teinkin ja ostin pitkäntukkaisen peruukin. Se tuntui jotenkin luonnollisemmalta siinä tilassa, kun oma pitkä tukka vielä oli päässä. Nyt kun olen ollut jo yli kaksi kuukautta ilman hiuksia ja jollain lailla tottuntu siihen ettei olekaan pitkää tukkaa enää, niin nyt kyllä kaipaisin lyhyen tukan peruukkia. Eiks siitä lyhyen tukan peruukista olisi jotenkin luontevampaan siirtyä sitten aikanaan siihen omaan "suviannesiimes" lookkiinkin. Ehkä pitää vielä piipahtaa peruukkikauppaan, kun töihin meno lähestyy, jos lähtiskin töihin ihan lyhyellä tukalla. Ei ne varmaan enää tuntis töissä, varsinkin jos pistän vielä silmälasit päähän (en ole tarvinnut laseja ennen sytoja).
Ja hitot, säärikarvat on alkanut kasvaa (5 sytoa takana). Onneksi vaan ohutta vakoista haituvaa siellä täällä, mut ois voinut kyllä pysyä pois.
Ripset ja kulmakarvat minulla on edelleen pysyneet päässä. Ehkä kulmakarvat vähän harventuneet.
Tsemppiä kaikille karvattomille ja karvaisille!
MeriTuuli
- Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikanakevätmieli
- Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikanapikkumyy-41
- Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikanakevätmieli
- Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikanakesän lapsi
- Re: Hiustenlähtö Taxotere-hoidon aikanaMeriTuuli
- Huomenta Mimi ja Miu!tautinen
- Heippa Tautinen :)-miu-
- Tänään lähti...tinttu
- Re: Tänään lähti...Kisuliini