Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Luumetastaaseja ilman rintasyöpää

Voi onnetonta, voimia sinulle <3

Muistan ne tammikuun kivut, kun kaikki sanoivat, että pyydä vaan lääkäriltä lääkettä, ei enää nykyään kenenkään tarvitse kärsiä kivuista!!#!! Aamulla herätessä ei tiennyt, miten voisi nousta sen verran, että ylettyisi kipulääkkeisiin ja vesilasiin, kun oli ensin jo odotellut tunnin Bonefosin jälkeen, että sai jotain muutakin ottaa. Sitten makasi ja odotti, että ne tepsii. Siihen meni usein kolme varttiakin. Tramalia ja 800mg Buranaa sai ottaa vain 3x vuorokaudessa, joten makasin lääkkeen vaikutuksen lopussa aina sohvalla tuijottamassa kelloa, että koska uskaltaisi ottaa seuraavan.

Koita vaan olla sinnikäs lääkärien suhteen. Minä aina tarvittaessa mietin etukäteen: olen joustava ja sopeutuvainen potilas näissä asioissa, mutta jos "tätä en saa" rupean itkemään ja valittamaan miten en jaksa enää. Minulle on onneksi osunut hyviä lääkäreitä ja ajavarauksia yms on ihan kiitettävästi yritetty saada nopeasti. Tosin olen aina uusissa paikoissa aloittanut selittämiseni päästäni ja säälipisteitä irtoaa aina.

Lääkkeiden lisäksi opin jotenkin musiikin avulla vaipumaan melkein sellaiseen meditaatiotilaan, ja se on auttanut kivuissa, odottamisissa ja moneen kertaan henkisesti. Kuuntelen nimenomaan aina kuulokkeiden kanssa, jolloin tulee sellainen olo, että ulkomaailma suruineen häviää.

Sinnikkyyttä ja tsemppiä sinulle,
Santeri
santeri | 17.5.2007 klo 09:07:18