Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Illan suita syvistä mietteistä!!

Myöhäinen tervehdys kaikille, uusille ja vanhoille!

Pidän peukkuja Julia, että saisit huomenna hyviä tai ainakin kohtuullisia uutisia. Rankka juttu koota aina itsenä lääkärin luo kuulemaan tosi kovanluokan juttuja; lähetän sinulle voimia ja positiivista energiaa niin paljon kuin matkaan vaan saan lähtemään. Samoin monta muutakin tulosten jännittäjää taitaa nyt olla palstalla. On tämä raadollista niin uusille tulokkaille kuin "levinneillekin" ja ihan kaikille unohtamatta perheitämmekin.

Olen itse toisaalta ollut hyvällä mielellä, kun fyysinen kunto nousee kivasti lenkkeilyn avulla, muutama pyöräreissukin on takana. Olen tavannut vähän eri ihmisiä tässä viime aikoina ja jututkin ovat olleet sen myötä uusia.

Toisaalta poden kyllä aikamoista hoitoväsymystä, vaikka en sytoissa tai säteissä nyt kuljekaan. Tuntuu, että koko ajan tulee jotain uutta harmia. Kättä käyn hoidattamassa joka viikko fysioterapeutilla, kohta alkaa lymfahoidot, labrat, TT-kuvat, lääkäri kaikki on edessä kesäkuussa, kun muut suunnittelee lomiaan. Eli siis oireyhtymä on suomeksi sanottuna kateus ja siihen ei kyllä onneksi kuole. Sain tarkat ohjeet lymfaterapeutilta jo etukäteen lymfaödeeman hoitoon ja sitten saan sen tukipuseron. Näillä helteillä ei vaan tunnu kivalta ajatukselta aamulla puettava ja illalla riisuttava tukipusero ja sen kanssa sitten jotain pitkähihaista. Kaikki rajoitukset ottaa päähän, vaikka saan kyllä näitä "mutta onhan se sitten varmaan kiva, jos tepsii turvotukseen". Kyllä tässä on kivat vähissä. Periaatteessa saan hyvää hoitoa ja huolenpitoa, mutta jaksa olla aina kiitollinen ja reipas syöpäpotilas.

Minä olen tässä ihmetellyt hikoilemistanikin. Kuudes kk Tamofenia on menossa, aluksi tunsin oloni kuumaksi kuin kekäle ympäri vuorokauden, mutta en varsinaisesti hikoillut. Nyt kun alkoi lämpimät säät, hikoilen niin että saan käydä suihkussa pitkin päivää. En juurikaan hikoillut ennen muinoin. Luin vanhoja viestejä ja löysin sieltä tällaisen Bellargelin, mutta googlaamalla en saanut siitä mitään tietoja esiin. En haluaisi mitään masennuslääkkeitä, kun niiden kanssa kuulemma niin helpolla paino nousee ja ennemminkin pitäisi päästä eroon 5kg:sta, jotka ovat tulleet sairastuttuani.

Toisaalta minulla ei kyllä ole huolia pienistä lapsista ja saan olla aikalailla vapaasti ihan niinkuin haluan, itseäni hoitaen. Samoin minulla on kyllä ystäviä, jotka välittävät ja auttavat milloin vain apua tarvitsen, ihana sisar ja ymmärtäväinen perhe. Töihin minua odotetaan ja muokataan töitä sopiviksi, jos vaan saan luvan siihen työkokeiluun. Että oikeasti olisi paljon asioita, joista voi iloita. Enhän ennenkään ollut joka päivä iloinen, onnellinen ja huoleton.

Voimia kaikille nettisisarille ja HYVIÄ UUTISIA HUOMISELLE.
Rauhallista yöunta:)
Santeri
santeri | 28.5.2007 klo 22:53:25