Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tramin jälkeen
Älä Gini vielä huolestu. 2 kuukautta on vielä lyhyt aika. Minä sain oman tram-tisuni toukokuun alussa ja kainalon alla on vieläkin kipeää, samoin rinnan päällä leikkausarven yläpuolella.Vatsa oli minullakin pitkään kova ja tunto ei ole vieläkään palanut kokonaan navan ympärille. Mutta muuten on ihanaa, kun on taas kaksi tisua.
Vatsan haava vihoitteli minullakin aika kauan. Onhan se luonnollista kun se menee aina silleen suppuun ja suoristuu kun istutaan ja noustaa ja istutaan... Arpi on 46 cm pitkä, niin kyllähän siihen mahtuu huonojakin kohtia. Vasemmalta puolelta se on jopa jo alkanut hieman haaleta, mutta keski ja oikea puoli ovat vielä melko punaisia. Sain muuten Töölössä käydessäni ohjeen hankkia Mepiform-silikoniteippiä, mistä leikkaan sopivia paloja sellaisen arpikudoksen päälle, mikä on ikäänkuin paksuuntunutta. Se teippi pidetään siinä paikalla koko ajan. Suihkuun ja saunaan mennessä pois ja kiinni vaikka peiliin ja sitten taas takaisin. Se kait jotenkin hautoo sitä arpea ja pehmentää sitä arpikudosta. Sen teho on paras, mitä nopeammin arven muodostumisen jälkeen sitä alkaa käyttää. Minä olen käyttänyt sitä vasta kaksi viikkoa ja leikkauksestahan on jo aikaa. Kummallista, etteivät heti kerro tällaisesta mahdollisuudesta. Jos haluat tietää enemmän tai vaihtaa kokemuksia. laita yksityisviestiä.
- Tramin jälkeenGini
- Re: Tramin jälkeenMillis
- Re: Tramin jälkeenLumikide
- Re: Tramin jälkeenMillis
- Re: Tramin jälkeenTigerlily
- Re: Tramin jälkeeniirisrukka
- Re: Tramin jälkeenTigerlily