Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Taas odotan tuloksia

Olin tänään leikkausalueen ultrassa, mikä tehtiin kun TT-kuvissni (otettiin juhannusviikolla) alueella oli näkynyt yksi imusolmuke(?). Aikanaan lääkäri TT:n lausunnossa vakuutteli, että se oli aivan saman näköinen kuin toisellakin puolella, mutta että seurataan ja otetaan ulra. Lisäksihän siellä oli nestettä "koteloituneena", joka kuulemma yleistä kainalo tyhjennyksen jälkeen ja yleesä häviää itsestään.

No niin olin siis ultrassa tänään ja sitten se lääkäri jo kaivoikin ohutneulan esiin ja sanoi kuin ohimennen, että "otetaan näyte". Minähän siitä sitten hätäännyi, että mikä näyte ja miksi, ei mistään näytteeen otosta ollut mitään puhetta ja voiko ohutneula näyttteen ottaa kun olen sytostaatti hoidossa ja veriarvot on huonot juuri nyt. Siihen Ulta lääkäri vastasi, että lääkärisi on tänne lähetteen laittanut ja täällä lukee, että tarvittaessa näyte, joten ei tässä mitään riskiä ole ???? Sanoi se kyllä lopuksi, ettei näytä siltä, että siinä syöpää olisi ja toden näköisesti imusomuke on vain "aktiivinen" kahden leikkausen jäljiltä. En oikeen tiedä, mitä tarkoittaa aktiivinen, mutta täytyy kysyä lääkäriltä.

Nyt sitten viikko odotusta, että tästäkin syntyy jotain varmuutta.

Sitten heräsi kysymys myös siitä, että miten minun leikkaus alueelle on jäänyt imusolmuke, luulin että kaikki oli poistettu. Näytteen otto paikka ainakin oli tossa rinnan ja kainalon välisellä alueella, eli ei mitenkään leikatttavan alueen ulkolpuolella. Vai onko totuus se (mitä aluperinkin olen pelännut), että kirurgi on "sokkona" lusikoinut mömmöt kainalosta. Ja miksi ei leikkauksen jälkeen tarkisteta ultralla onko kaikki saatu pois vai ei, jos kerran sitä ei voi leikkauksessa tarkistaa? Just nyt tuntuu, että pääni jälleen ihan sekaisin.

Ja entäs jos siinä onkin syöpä? Minähän olen sytostaatti putkessa (5 takana, 1 edessä). Onko se se sitten merkki siitä ettei sytot tehoa.... Apua, en saa mitään tolkkua, enkä itseäni rauhottumaan ja suututtaa kun itkutkin piti tirauttaa Meikun pihalla, että pitääkö sitä nyt yhdestä perkeeleen ohutneulasta nyt näin säikkyä, kun on suurempiakin murheita. Pitäisköhän ottaa yks temesta, jos se rauhottaisi, ainiin, mut mun pitää ajaa vielä autoa .... se siitä, ehkä sitten illalla, jos vielä paniikki pyörii päässä.

MeriTuuli
MeriTuuli | 21.8.2007 klo 15:24:09