Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sunnuntai huomenta päivää!

Heippä Hämeestäkin!

Kävin koiran kanssa käpsimässä metsässä parin tunnin ajan, hiki virtasi. Kunto tuntuu olevan muuten hyvä, mutta jalat tosiaan menee helpommin maitohapoille kuin ennen. Liekö hemoglobiinilla tekemistä asian kanssa, ei lihakset saa tarpeeksi happea?

Mukavaa Kehäkukka että voit jo hyvin, ei tuo CEF nyt ainakaan sinun kokemustesi perusteella niin pahalta vaikuta, jos primperanilla selvisit ja vajaalla viikolla. Mulla vielä kokonainen viikko aikaa touhuta, ennenkuin hyppään siihen junaan :)

Olen ajatellut että se kolmen syton jakso on vain kuusi viikkoa, jos ei tarvi siirtää tiputuksia. Jotkut makaa koomassakin kuusi viikkoa.. Joten eiköhän senkin vielä kestä, vaikka sitten jonkun päivän oksentaisikin. Paljon pahemmat kauhukuvat näistä solunsalpaajahoidoista oli mielessä etukäteen, vaikka se eka taxo aika raju olikin. Loput kuitenkin meni helpommin ja nyt tietää jo että vaikka oireita tulisi, ne menee ohi ennemmin tai myöhemmin. On tässä voinut elää ihan suht normaalia elämää sytojenkin aikana. Luulen että se harrastukseni on auttanut minua paljon, on muuta tekemistä, unohtuu syöpä ja pikkuvaivat.

Eilen huomasin että toiseen peukalon kynteen on tullut tumma pilkku, ei kuitenkaan näytä verenpurkaumalta. Sitten katsoin muitakin kynsiä ja on niissä tosiaan värimuutoksia kaikissa, sellaisia tummempia raitoja. Onneksi olen käyttänyt niitä jäätumppuja, kynsioireet voisi olla pahemmat jos en olisi. Kämmenten iho tuntuu aika ohuelta, joten rasvata saa tiuhaan.

Voi sinua Kehäkukka, kyyneleet nousi minunkin silmiini, kun luin miten kirjoitit Miika-pojastasi (toivottavasti muistan nimen nyt oikein).. Minulla myös huoli pojastani päällimmäisenä, kuten varmaan meillä kaikilla äideillä lapsistamme. Joskus mietin kuinka paljon helpompaa olisi, jos olisi yksineläjä. Toisaalta juuri lapset ja puolisot antavat syyn jaksaa ja pitää elämästä kiinni. Monta sairautta on sinun perhettäsi Kehäkukka kohdannut, tuntuu kyllä epäoikeudenmukaiselta, mutta minkäs näille teet, kun ei ketään voi syyttäkään.

Jaksamisia kaikille, taidan myös laittaa sapuskaa ja ottaa päiväunet.
kevätmieli | 20.5.2007 klo 13:53:18