Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Tamofen aiheuttaa unettomuutta
Olen 61 v ja olen käyttänyt hormonikorvaushoitoa 10 v.Rintasyöpä on leikattu helmikuussa 2007. Rinta pois, mutta imusolmukkeisiin ei syöpä ehtinyt. Ainut hoito oli aromataasinestäjä, josta seurasi pahat kuumat ja kylmät aallot, unettomuus, limakalvojen kuivuminen ja 2 kk:n käytön jälkeen nivelkivut. Lääke vaihdettiin Tamofeniin, joka ei aiheuta nivelkipuja. Olen syönyt 2,5 kk Tamofenia ja ongelmia on paljon.Kuumat ja kylmät aallot, unettomyys, sydämen tykytykset, limakalvojen kuivuminen.Hikoilu erittäin kovaa.Bellegal kokeiltu (ei anna unta). Masennuslääke ei käy, oksensin sen kun en ole masentunut (onkologin lausunto). Nukahtamislääkkeitä olen syönyt jo 4 kk ja käyn töissä (uupuminen nyt lähellä).Hikoiluun löytyi lääke (Cystrin), mikä helpotti oloa paljon. Sydämen tykytykset ja kuumat aallot haittaavat nukkumista todella paljon. Beetasalpaajaa saan syödä 1 tabl. päivässä ja nukahtamislääkkeitä 1 - 1,5 yössä. Unet ovat lyhyet.Onkologi vihjaili, että en todennäköisesti pysty syömään syöpälääkkeitä eli täytyy jättää pois. Seuraukset pelottavat. Ymmärrän, etten voi syödä nukahtamislääkkeitä 5 vuotta. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Eikö kuumille aalloille löydy lääkettä? Syöpäni on hormoniherkkä ja gradus on 2. Help, please.Uneton 61 v.
- Tamofen aiheuttaa unettomuuttaUneton 61 v.
- Re: Tamofen aiheuttaa unettomuuttakevätmieli
- Re: Tamofen aiheuttaa unettomuuttakukkamaaria
- Re: Tamofen aiheuttaa unettomuuttakevätmieli
- Re: Tamofen aiheuttaa unettomuuttakukkamaaria