Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi tapaus ilmoittautuu

Hei!
Sinulla on aika hyvä tilanne kun kasvain on noin pieni. Se on hyvä asia. Tarkennan tuota vartijaimusolmuketutkimusta. Leikkauksen aikana kun olet itse unessa. Nämä väriaineella merkatut vartijaimusolmukkeet otetaan ja lähetetään patologin tutkittavaksi. Ja leikkauksen kuluessa tulee tieto onko niissä syöpäsoluja ja jos on niin leikkaus jatkuu kainalon tyhjennyksellä. Jos ei niin pelkkä osapoisto ja kainalo jää ehjäksi, tosin pieni viilto riippuen siitä missä ne vartijat sijaitsevat.
Itselläni oli osapoisto ja vartijat puhtaaat ja leikkauksessa laitettiin kaksi dreeniä jotka saatiin pois seuraavana päivänä ennen
kotiin lähtöä.
Yleensä leikkauksen ja hoitojen aloittamisen väli on muutamia viikkoja. Itselläni kuukausi jonka aikana voin ihan normaalisti ja voi tehdä töitä, tosin ei leikattua puolta rasittaen liikaa.
Itse esimerkiksi laitoi kasvimaan mökille vaikka mies oli sitä vastaan, mutta kun leikkausta suunnitteleva kirurgi sanoi, että kaikkea saa tehdä normaalin rajoissa.
Sitten kun sytostaatit alkoivat 6 kertaa CEF. olin aina ensimmäisen viikon väsynyt ja alkupäivinä kuvotti, mutta kaksi keskimmäistä viikkoa olisin voinut olla töissä. Ikäni 62v. ja työpaikkani takia(infektoituneet potilaat, raskaat potilasnostot) olin sairaslomalla.
Sädehoitojen ajan olo oli aika hyvä ja jos on lyhyt matka päivittäiseen hoitoon se ei rasita.

Kaikki tapaukset ovat erilaisia, mutta hoidot kyllä vievät yleiskuntoa alaspäin puhumattakaan psyyken vaikutuksesta.
Sieltä kuitenkin noustaan ja nyt kun hoitojen loppumisesta on noin kaksi vuotta (tosin vielä hormoonilääke jatkuen kolme vuotta) on mieliala hyvä ja nautin näistä normaaleista päivistä.
Toivon sinulle paljon voimaa ja rauhallisuutta kohdata hyvä suomalainen syövän hoito. Asioilla on tapana järjestyä ajan kanssa.
Maija
Tulevaisuus? | 3.11.2012 klo 11:39:36