Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ihanan aurinkoista sunnuntaita

Hei Kevätmieli,

Minulla ihan sama tilanne kuin sinulla, paitsi että haava ei ole varsinaisesti tulehtunut eikä sieltä tullut mätää ja kyse on kainalohaavasta.

Kainalohaavasta on tihkunut leikkauksen jälkeen koko ajan sidekudosnestettä enemmän ja vähemmän ja haavan kohdalle muodostui luumun kokoinen patti. Sitten juuri ennen leikkauksen jälkitarkastusta eli tasan viikko sitten haava mustui vähän keskeltä, ja seuraavana päivänä se eritti vähän valkoista visvaa. Onneksi oli koko ajan antibioottikuuri päällä. Lääkäri sanoi, että se pitää avata (vain sentin verran) ja kun avasi niin, sai sen patin pois - oli nestettä. Sanoi, että se pitää ommella uudestaan kiinni, jos mahdollista, viikon kuluttua. Nyt olen koko viikon käynyt terveyskeskuksessa, kuten kerroin, ja hoitajat on koko ajan sanoneet, että hyvän näköinen on, ei tulehdusta eikä märkää tule, ja nyt tuntuu kaikin tavoin kuivalta. Mutta se ontelo on edelleen sanoi tämänpäivän hoitaja. Antibiootti vaihdettiin kerran kun tulehdusarvo nousi vähän, tän päivän hoitaja otti pika-crp:n kun mulla oli kuuma iho, ihan varmuuden vuoksi, ja crp oli onneksi ihan normaali. Olin kamalan iloinen kun otettiin, koska tuo haavan paraneminen koko ajan mietityttää tässä, kuten sinäkin koit. Ja onhan se vähän hankalaa kun on laput koko ajan siinä ja se valuu väkisinkin vähän kun sitä hoidetaan ja huuhdellaan suolaliuoksella.

Huomenna aika rintarauhasosaston lääkärille, saan sitten kuulla että mitä sille tehdään ja pääsenkö tiistaina töihin.

No niin tulipa vuodatus, pieni murhe tässä mutta jotenkin tuntuu nämä ajankohtaiset asiat tärkeiltä: vajaan kuukauden kuluttua on urheilutapahtuma johon haluan osallistua ja pelkään että se ei onnistu jos haava ei parane odotetusti. Ja mökille juhannukseksi pitäis päästä ym. Ei voi lähteä mihinkään jos haava täytyy hoidattaa joka päivä!

Nyt kuitenkin ulos kun on niin ihana päivä!

Kiitos Kevätmieli kommenteista!

tv. thunder
thunder | 3.6.2007 klo 13:19:26