Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: selästä uusi rinta

Huomenta!

Kyllä olen myös miettinyt, että jääkö tästä tällainen "pallo", mutta toisaalta, paljon kamalammalta minusta tuntui ajatus, että minulta olisi leikattu tervettä selkää tämän takia. Ja sitten jos selkään olisi jäänyt rajoituksia liikeratoihin tai maksimivoimaan,se haittaisi elämääni paljon enemmän kuin tämä "pallo". Nämä on juttuja, joita me jokainen arvotamme eri tavalla. Ja ei tuo pallo tunnu enää niin vieraalta, kun kipu on lähtenyt ja turvotuskin akaa olla hyvin pientä. Aluksi tuntui, että kun kättä siirsi eteen, rinta tökkäs heti suunnilleen kainalossa vastaan.

Minulle oli selällään nukkuminen myös täyttä tuskaa, koska yleensä nukun mahallaan/kyljellään. Heräsin siihen, että selkään sattui ihan kamalasti, mutta kummallekaan kyljelle en voinut kivun takia mennä. Sitten vaihdoin erilaiseen tyynyyn ja katsoin, ettei se tullut yhtään hartioiden alle, niin auttoi. Plus että istuin joka päivä sellaisessa "hierovassa tuolissa" joka mulla on. Ihan kivikovat oli selkä- ja niskalihakset kyllä. Mutta pikkuhiljaa sekin helpotti. Nyt pystyn nukkumaan jo molemmilla kyljillä ilman mitään kipua. Ja sellaisessa puolittain päinmakuussa toinen jalka koukussa pystyy myös jo olemaan. Mahtavaa!

Rintojen eriparisuutta mietin myös... en tiedä, ajattelevatko lopullisessa proteesinvaihdossa korjata myös toista, mutta onhan se ihan erilainen, kun on ns. luomu. Mietin sitäkin, että jos korjautan sitä sitten vaikka omalla kustannuksella. Toisaalta tuo silikoni tavallaan ottaa päähän; toinen rinta kumminkin on edelleen "normaali" ja tunteva, entäs jos siitäkin tulee tunnoton (vaikka kaipa se tunto osittain edes palautuu).

Ymmärtääkseni tuo korjattu terve rintakin muuten laskeutuu ja asettuu vasta ajan myötä, eli kyllä se ulkonäkö muuttuu. se vaan on kohtalon ivaa, että on juuri "kamalimmillaan" silloin, kun muutenkin on asioissa sulateltavaa.

Mutta tietäen tämän, minkä nyt tiedän, tunnen ja koen, en ehkä ihan kevyin perustein lähtisi terveenä silikoneja itselleni laittamaan, se on totta. Vaikka silloin suhtautuminen siihen silikonirintaan varmasti olisikin erilainen, koska taustalla ei olisi tätä syöpäasiaa, terveestä rinnasta luopumista jne....

Ei nämä helppoja juttuja ole, ei.

Mutta arvatkaapa.... rintasyövästä huolimatta olen tänään menossa tekemään uutta työsopimusta, eli sain uuden työpaikan huolimatta siitä, että kerroin rintaleikkauksesta jne. Ja hoidotkin vielä avoimina. Huominen töitä, ensi viikko kesälomaa vanhasta paikasta ja sitten uudet tuulet (jännittää aivan hirveästi). Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin!!!!
Katjusmaaret | 22.7.2011 klo 08:25:58