Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Taxotere kolmas viikko, vihdoin hellittää
Minun ensimmäinen taxoteren kierrot alkaa lähestyä loppua ja onneksi nyt olo alkaa jo tuntua lähes normaalilta.Lyhyesti miten minä reagoin; Taxotere tiputuksessa ei mitään reaktiota, sinne hulahti myrkyt sisään. 4 ensimmäistä päivää olo kuin sellaisessa pikkuhumalassa. Kroppa tönkkö ja koordinaatio vähän hakusessa, mutta ei paahoinvointia, eikä edes kuvostusta. Ei ilmaantunut ummetusta. Muutama punainen paukama ilmestyi rintkehällä, olkapäille ja toiselle ohimolle. Sit 5-6 päivät makasin sängyssä ihan spagettina ja samaan aikaan alkoi taxotere-kipuilu ja särky, johon ei tavalliset kipulääkkeet purru. Koko kropan, erityisesti pään, kipuilua kesti lähes viikon. Joskus samoihin aikoihin alkoi sellainen pikku nuha. 12 päivä alkoi ripuli ja vatsan kouristukset. Ripulin seurauksena peräaukossa haavauma, jota rasvailen nyt koko ajan. Samaan aikaa tuli ihottumaa käsiin ja turvotus leikatunpuolen käteen. 14 päivä alkoi tukka lähteä ja alakerran karvat harvenee joka pyyhkäsyllä. Käsien kynnet ok, mutta kynsien ympärillä oleva iho ikäänkuin kuoriutuu....mut ei halkeile. Olen kyllä rasvaillut käsiä tosi ahkeraan. Jalkapohjat ei ole oireilleet. Nyt on 17 päivä tiputuksesta ja oikeastaan muut oireet on ohi, mutta perän ja nenän limakalvot on edelleen herkät vuotamaan, mut molemmat vain onneksi silloin kun sieltä pitää saada jotain ulos...
MeriTuuli
- Taxotere kolmas viikko, vihdoin hellittääMeriTuuli