Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytyoputkessa (jatk.)

Hei! Itse kävin eilen syöpäpolilla eka käynnillä. Nyt alkavat sitten hoidot ensi maanantaina eli 12.3. Saan Taxotere x 3 ja CEF x 3 sekä Herceptin-tiputuksen Taxoteren yhteydessä. Lisäksi 5 viikkoa säteitä ja 5 vuotta Arimidex-lääkitys.

Olen sen jo varmaan monissa viestiketjuissa kirjoittanutkin, mutta minun syöpäni oli aika erikoinen. Oikea rinta poistettiin ja kainalo tyhjennettiin. Sitä alkuperäistä kasvainta rinnasta ei löytynyt kuvauksissa eikä sitten lopulta patologikaan sitä löytänyt. Eli löydökseksi jäi kainalon imusolmukkeet, joista syöpää löytyi 14/21. Gradus oli III ilmeisesti, sitä ei patologi ollut määritellyt, mutta onkologi oli sitä mieltä että on kolmosta. Lisäksi syöpä oli hormoni- ja HER-positiivinen. Onneksi labra-arvot olivat normaalit sekä kokovartalon tietokonekuvauksessa ei löytynyt mitään.

Kevätmieli! Sinun syöpäkasvaimesi oli isohko ja ei ollut levinnyt ja minulla ei löydy koko kasvainta ja oli jo levinnyt. Niin nämä syövät ovat erilaisia, kertakaikkiaan!! Eräs tuttu lääkäri sanoi, että periaatteessa jopa pari pahanlaatuista solua voi jo lähettää etäpesäkkeitä. Mutta mihin ne häipyvät. Tai jos ne ovat niin pieniä soluja, ettei niitä näe patologikaan, kun tutkii sitä rintaa. Se onkologi kyllä sanoi, että kyllä se patologi olisi löytänyt, jos siellä olisi jotain ollut. Aika erikoiselta kaiken kaikkiaan tuntuu koko juttu. Mutta olen nyt onnellinen että vihdoin viimein pääsen hoitoon. Tuntuu, että asialle tehdään jotain. Olen jo neljä kuukautta elänyt tämän epätietoisuuden kanssa.

Mulla rinta parani hyvin ja käden liikekin on lähes normaali. Mullakin tuli pari päivää sitten tuohon kainalon seutuun sellainen kiputila, joka tuntuu heijastuvan rinnan arpeenkin. Se kipu ei tunnu, jos ei liiku, mutta jos yskii tai hengittää syvään se tuntuu. Mainitsin siitä kyllä eilen lääkärille ,mutta hän ei siihen mitään kommentoinut sen enempää. Tutki kyllä minut päästä varpaisiin eikä mitään erikoista löytänyt.

Hyvää kevään jatkoa teille sisaret. Täällä Keski-Suomessa on pilvinen päivä. Lähden tästä lenkille ukon kanssa.

Kirjoitellaan.
Kehäkukka | 7.3.2007 klo 10:58:45