Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: II hoitokerta takana
Moi Peevikki,Täälläkin posket hehkuvat ja silmät loistavat, eikä vähiten siksi, että nyt on Taxotere + Herceptinkuuri ohi! Äsken vasta nappasin viimeiset kortisonit huiviini, joten yksi purkki taas vähemmän täyttää lääkekaappia:)
Minulla tiputus onnistui loistavasti ainakin noiden jäiden imeskelyn suhteen, tällä kertaa ei tullut rakkulan rakkulaa, ei edes huuliin. Olin varannut kotoa riittävästi mehujäätä mukaani, ja aloitin huulten vilvoittelun jo 15 min ennen tippaa. Se tuntui toimivan ihan ok. Kynsien kanssa elän jännittäviä hetkiä. Vaikka pidinkin tapani mukaan jääsukkia ja -tumppuja, niin kerta kerralta Taxoteren vaikutukset ovat tulleet selvemmin näkyviin. Käsissä kynnet ovat nyt tummanpuhuvat ja kirjavat ja varovaisesti tässä naputtelen, kun en ole oikein varma, ovatko ne painumassa sisään- vaiko ulospäin. Aionkin tänään hankkia itselleni jostakin pumpulikäsineet, koska huolellinen rasvaus tekee näihin kynsioireisiin ihmeitä. Minulla on siihen spesiaalivoidettakin - joka on näitä "kyseenalaisia" luomutuotteita:)
Olen myös ihan surutta puhunut seffistä enkä keffistä, koska enhän normaalistikaan sano kyklofosfamidi vaan syklofosmadi, josta se lyhenne C tietääkseni tulee. Mutta keffiä, keffiä, sitä ne hoitsut täälläkin tarkoilivat ja puffailivat. Se onkin minulla sitten seuraava kerta jo sitä ja ilman siis kotona otettavaa esilääkitystä.
Muistatko, Peevikki, oletko tipassa saanut pahoinvoinninestolääkkeenä Kytrilliä? Minulla vaihtoivat sen tässä tiputuksessa Zophraniin, kun tulin maininneeksi noista pääkopan kiisselifiiliksistä. Lääkäri sanoi, että Kytril aiheuttaa joillekin päänsärkyä ja että Taxoteren ei pitäisi mennä päähän. No, katsotaan nyt sitten, tuleeko Zophranista loivemmat jälkifiilikset, koska minulla ne yleensä iskevät vasta kun kortisonin vaikutus on ohi.
Tosi mukavaa, että olet päässyt noin reippaasti alkuun, sillä kyllä se läpimenoaika uskomattomasti vaikuttaa myös noihin veriarvoihin. Minulla hemis pääsi tippumaan sen tulehdusepisodin aikana, ja tällä viikolla se oli vain 115. Minulle se on vähän, mutta jollekin ehkä jo paljon, mutta vielä pitäisi ne kolme "keffiä" jaksaa.
Oliko Sinulla Neulastaa, vai olivatko neutrofiilit ilmankin hyvät? Minulla se on edelleenkin ohjelmassa, kun en ensimmäisen tulehdusepisodin takia saa sitä poiskaan jättää.
T. Karhutar
- II hoitokerta takanapeevikki
- Re: II hoitokerta takanaKarhutar
- Re: II hoitokerta takanapeevikki
- Re: II hoitokerta takanaLotteliini
- Re: II hoitokerta takanapeevikki
- Re: II hoitokerta takanahannakaija
- Re: II hoitokerta takanakevätmieli
- Re: II hoitokerta takanaMeriTuuli
- Re: II hoitokerta takanaMeriTuuli