Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: II hoitokerta takana

Tässä ketjussa oli niin paljon asiaa, etten enää muista mitä olin ajatellut kommentoida.

Minun kokemukseni kortisonista taxojen ja keffien kanssa on että, Taxoteren yhteydessä kortisonia otetaan jo edellisenä päivän etukäteen eli kortisooni tulee ennaltaehkäisynä taklaamaan toxoteren toksisuuden aiheuttamia reaktioita. Keffin kanssa pääsääntöisesti kortisoni purkkiin ei kosketa. Keffin tiputuksessa tulee suoneen pahoinvoinnin eston kanssa (minulla Kytril) kortisoni. Jos ja kun kuten minulla ja ainakin Kevätmieli kertoi saaneensa ohjeen, Yrjö ja Ykä lentää pahoinvointi pillereistä huolimatta, niin Kytrilin kanssa yhtäaikaa minulle neuvottiin ottamaan kortisonia. Vikan Keffin yhteydessä minulle tiputettiin vielä tuplat sitä kortisonia suoneenkin ja kotona purkista lisää. Lisäksi popsin sitä Temestaa (joka mukavasti alkaa "rentouttaa", joten se kannattaa ajoittaa ennen päikkäreitä tai yötä). En enää muista enää kuinka paljon ja mihin aikaa päivästä mitäkin popsin (kyllä se silloin ihan hallinnnassa oli:), mutta näistä annostuksista ja cocktaileista kannattaa jutella lääkärin tai ainakin tippahoitajan kanssa, kun niihin vaikuttaa myös niin moni muukin seikka. Samat coctailit ei välttämättä toimi kaikilla, kun me reagoidaan noihin sytoihin niin erillailla. Minä sain ohjeet suoraan lääkäriltä. Sitten vikan tipan jälkeen vasta opittiin eksyttämään Yrjö ja Ykä matkanvarrelle. Et niinku toivoa on.

Minulla nyt viimeistä sytosta (CEF) aikaa viikko ja edelleen etoo ja nyt alkoi taas se jatkuva päänsärky, jota oli viimekierrroksellakin ja silloin lääkäri katsoessani verikokeideni onnettomia lukuja sanoi sen johtuvan huonoista veriarvoista, että elimistö ei ikäänkuin pysy mukana kun veriarvot romahtaa. tms...

Kynnet minulla oli loistavassa kunnossa suunnilleen viimeiseen tippaan asti. Vahvat ja pitkä, mutta nyt ne on alkaneet murentua, silleen inhottavasti alkavat irtoamaan yläreunasta ja sivuista :\. Vaikka ajoitus osuu keffiin, niin uskon kynsioireilun johtuvan taxoterestä, kynsihän kasvaa tosi hitaasti, niin uskon että reaktiokin tulee siksi viiveellä.

Kulmakavoista huomasin vain yksi aamu (vähän ennne vikaa tippaa), että mihinkäs ne oli hävinnyt, eli ne pysyi minulla tosi kauan ja sitten yhtäkkiä irtosivat. Tuuheista ripsistäni ehkä puolet on jäljelllä. Säärissä rehottaa (valitettavasti) jo tumma sänki :((((( mutta päässä (ylä) vain valkoista hentoa untuvaa ehkä pituus 1mm. Alapäähän jäi muutama onneton hajakarva ja nyt on alkanut tiheä tumma sänki sinnekkin kasvamaan.

Kevätmielelle ja Julialle (((halaus))) hoitoputken päättymiselle ja muillekin joita en muista. Diplomin olette ansainneet. Me muut tullaan perässä, kuten aiemminkin jossain mainitsin, välillä juosten ja välillä kontaten, mutta mikä tärkeintä tullaan joka tapauksesssa. Minä ja ainakin Tella aletaan valmistautumaan "grilliin" ja sitten grillijuhlien jälkeen ollaankin ihan welldone. heh heh kylläpäs nyt blondilla tulee taas juttua ja lanttu leikaa poikittain.....

Täällä etelässä on ihana raikas syyssää ja lämmintäkin vissiin viitisentoista plussalla. Mieli ei ole varsinaisesti apea, mutta väsynyt ja uupunut, ei oikeen juhlafiilis irtoa vaikka vikat sytot meni jo. Kun vaan olisi parempi olo ja edes vähän enemmin energiaa, niin jaksaisi paremmin iloita. Ympäristö tuntuu olevan ihan fiilareissa, kun sytot loppu. Ihmettelen itseäni, kun en saa sellaista traivia päälle, että jee nyt se on ohi. Voikohan tää sytostaatti kaikessa karmeudessaan aiheuttaa riippuvuutta :? Vähän niin kuin kokaiini tai muut huumeet. Kammottava ajatus. huh huh. Pitäisi kai lopettaa ne unilääkkeetkin ja parinviikonpäästä alkaa tamofen "ilonpilaaja" pillereiden viiden vuoden popsiminen. Voi itku ja surkeus....

Ma on taas verikokeet ja ti pitkästä aikaa tapaan psykologin. Ehkä se nuppihuolto on taas ihan paikallaan kun nää ajatukset on ihan psykedeelisiä.....

Ainiin ja pakko kertoa vielä yks juttu. Viimeeksi kun tapasin mun lääkärin, niin se istuttuaan tuojotti vai suoraan silmiin ja kysyi: "mikä hätänä, mitä on tapahtunut". Meinasin purskahtaa itkuun pelkästä ilosta, siis siitä ilosta, että se välitti ja ylipäätään näki jo yhdestä katseesta, että olen ihan loppu, fysiikka ja psyyke täysin finaalissa ja yks tippa vielä silloin edessä. Ihana mies....jos oisin nuorempi ja perheetön olisin varmaan rakastunut <3....niin minähän viimeeksi ihastuin siihen Jorvin sairaanhoitaja nuorukaiseen heräämössä leikkauksen jälkeen ... no niin nyt meni ääni ja kohta häviää myös kuvakin.....

Sekavin Terveisin kaikille siskoille
MeriTuuli
MeriTuuli | 8.9.2007 klo 13:33:49