Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: muita, joilla on inflammatorinen rintasyöpä?
Hei gordita!Etsiskelit muita kohtalotovereita, inflammatoriseen rintasyöpään sairastuneita. Täällä on yksi.
Sairastuin v. -93 rintasyöpään, tehtiin säästävä rintaleikkaus vasempaan rintaan, sädehoito + 5 v. Tamofen. Seurannat normaalisti ja kaikki oli hyvin, olin silloin 45-vuotias.
Viime syyskuussa kerran ollessani sovittamassa puseroa kaupan sovituskopissa ihmettelin, miksi terve oikea rintani oli niin paljon suurempi kuin leikattu vasen, että kokoero näkyi ulospäin. Totesin, että rinta oli turvonnut ja punoitti jonkin verran. Ajattelin, että kyseessä on rintatulehdus ja menin hakemaan antibioottia, mieleeni ei tullut ollenkaan että voisi olla kyseessä syöpä, johon kuului kyhmyt yms.
Sain antibiootit mutta samalla lähetteen mammografiaan ja ultraan. Nämä olivat kahden lääkärin mielestä normaaleja mutta kirurgi Kyks:ssä sanoi että otetaan sitten myöhemmin koepala, jos rinta edelleen on samanlainen. No, muutosta parempaan ei tapahtunut joten kiirehdin koepalan ottoa.
Tulokset tulivat, syöpäsoluja oli paljon ja 4.1.poistettiin oikea rinta ja kainalosta 8 metastasoitunutta imusolmuketta.
Kyseessä on 8x5 cm tuumori, gradus 3,ER++, PR-, HER-2-. Käsittääkseni tämä syöpämuoto ei muodosta kyhmyjä vaan syöpäsolut ovat terveitten solujen seassa. Kirurgi sanoi minulle useaan otteeseen, että koepalan kiirehtiminen auttoi, että voitiin leikata heti, usein pitää kasvainta pienentää sytostaattihoidolla ennen leikkausta ja rintaa hoidetaan tulehduksena liian kauan, joten syöpäsolut ehtivät levitä.
Minulla on toistaiseksi luusto- ym. kuvaukset olleet normaaleja, olen saanut 3xTaxotere ja 3xCef-hoidot, nyt on säteet menossa ja samalla aloitin Arimidexin syönnin, 5 v.ajan.
olen samaa mieltä kanssasi, että kyseinen muoto on aika harvinainen ja uusiutumisprosenttikin on kai korkeampi kuin jossain muissa syöpämuodoissa. Olen kuitenkin toiveikas, että ehdin ajoissa hoitoon ja ne tehoavat, aika näyttää kuinka käy.
Minulla on kaksi pientä lastenlasta ja olen juuri eläkkeelle siirtynyt joten aion nauttia molemmista vielä pitkään.
Tsemppiä sinullekin, kyllä me tämän taudin päihitämme!
- Re: Lapselle kertomisestaKarhutar
- Re: Lapselle kertomisestasanteri
- Re: Lapselle kertomisestaMeriTuuli
- Re: Lapselle kertomisestaLotteliini
- Re: Lapselle kertomisestagordita
- Re: Lapselle kertomisestaKarhutar
- Re: muita, joilla on inflammatorinen rintasyöpä?Tellervo48