Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Odottelua...rintasyöpä?
Olen 29-vuotias nainen. Havaitsin hieman yli kuukausi sitten pienä kyhmyjä rinnassani ja pientä vihlontaa samalla alueella. Kävin tk:ssa eilen ja lääkäri totesi, että kyhmyjä tosiaan on. Oikean rinnan sivussa kainalon puolella, ei kuitenkaan kainalossa, on suurempi ehkä noin 1cm suuruinen ja toisen rinnan yläosassa pienempi. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin ensi viikon keskiviikolle.Odottelu on kyllä yhtä tuskaa. Lääkäri sanoi, että kyhmyt vaikuttaisivat hyvälaatuisilta, koska ovat suht pehmeitä ja irrallaan ympäröivästä kudoksesta. Minulla on ollut kuitenkin myös rauhaset turvonneena kaulalla vaihtelevasti viime kuukauden ajan ja nyt ajatukset tietysti lähtevät kulkemaan ihan omia reittejään. Kyhmyt ärsyyntyivät lääkärin tutkimuksesta ja ne muistuttavat vihlonnallaan jatkuvasti olemassaolostaan. En oikein pysty rentoutumaan tai saa ajatuksia tästä irti millään. Siksi kai tänne kirjoittelenkin.
Pelottaa. Minulla on vajaa 2-vuotias tyttö. Tiedän, että kyhmyt voivat todella olla hyvälaatuisia, mutta miksi ne vihlovat ja miksi rauhaseni ovat turvonneet. Harmittaa, että miksi en ole huomannut kyhmyjä aikaisemmin..
- Odottelua...rintasyöpä?Manna
- Re: Odottelua...rintasyöpä?Tinttura
- Re: Odottelua...rintasyöpä?elämänilo
- Re: Odottelua...rintasyöpä?Karhutar
- Re: Odottelua...rintasyöpä?Karhutar