Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Mun mies on kuollut
En tiedä mitä sanoisin. Mun mies kuoli toukokuun alussa haimasyöpään. Tarina on aika lailla samanlainen kuin monella kirjoittajista. Puoli vuotta etsittiin syytä miksi miehellä on selittämättömiä kipuja alavatsassa. Diagnoosi tuli helmikuun puolivälissä jolloin annettiin elinajasta arvioksi puoli vuotta. Kävi kuitenkin niin, että aikaa oli vain 10 viikkoa ja sitten kaikki oli ohi.Miten näin voi käydä? Käytännössä terve mies kuolee kymmenen viikon päästä siitä kun tiedetään mistä on kyse. Ei se ainakaan syöpää ole sanoi yksikin lääkäri viisi päivää ennen diagnoosia.
Mä en millään meinaa uskoa, että tää on totta. Huomenna pitäis mennä töihin. Saa nähdä mitä siitä tulee. Mene ihmeessä töihin, saat muuta ajateltavaa... kehottaa ystävät ja sukulaiset. En tiedä, pää on vielä niin sekasin tästä kaikesta. Miksi mä edes haluaisin muuta ajateltavaa. Mä luulen että puolison menetyksen voi todella ymmärtää vain sellainen joka on sen itse kokenut. Musta tuntuu että mun lähipiiri ei oikein osaa suhteuttaa tätä mun menetystä. Ollaan vaan sitä mieltä, että nyt vaan eteenpäin, lähde liikkeelle ja ajattele jotain muuta... No oli miten oli, tämä on elettävä, ei tätä asiaa voi laittaa mihinkään pakastimeen ja odottaa josko se unohtuisi eikä tuntuisi enää niin pahalta.
Miten elämä voi muuttua näin äkkiä. Tammikuussa poika armeijaan, helmikuussa miehellä parantumaton syöpä ja toukokuussa minä olen leski.
Olen vielä niin käpertynyt omaan tuskaani, että en osaa sanoa teille muille kuin että koittakaa jaksaa.
- Mun mies on kuollutkevätleski
- Re: Mun mies on kuollutninnu72
- Re: Mun mies on kuollutkevätleski
- Re: Mun mies on kuollutsalla10
- Re: Mun mies on kuollutsalla10
- Re: Mun mies on kuollutNatikainen
- Re: Mun mies on kuollutmarjukka5
- Re: Mun mies on kuollutSurutar
- Re: Mun mies on kuollutmarjukka5